TÉMA: Koupě Twitche Amazonem je zcela logická a správná volba

vydáno 27. 8. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Novinky, Extra HD | téma Ze světa

Tagy: Amazon, Google, streaming, Twitch

Někteří si možná ještě vzpomenou, že se v květnu hojně spekulovalo o tom, že populární „sajta“ pro streamování herního obsahu Twitch poputuje do područí Google, který vlastní konkurenční YouTube. Kdekdo se onehdá začal ošívat, neboť představa obrovského koncernu jako je Google vlastnícího největšího konkurenta na poli streamování videoherních obsahů vypadala dosti zřetelně jako koupě z rozumu s cílem zneškodnit konkurenci. A možná právě proto nakonec k odkoupení nedošlo.

Twitch

Twitch nakonec do své stáje zařadila jiná továrna na peníze – Amazon, kterýžto kupec byl minimálně v prvních hodinách poměrně překvapivou volbou. Byť se asi nikdo nepodivoval nad tím, kde mohl Amazon vzít necelou miliardu dolarů, kterou podle všeho vyskládá „pěkně na dřevo“, tedy v hotovosti. Amazon je samozřejmě nejznámější díky své obchodní síti, skrz níž prodává v podstatě vše od šampónů přes knihy až po dětské náušnice. V uplynulých měsících však začal fušovat (byť zatím jen okrajově) i do herního byznysu, což velmi pravděpodobně vedlo k tomu začít se o Twitch blíže zajímat.

Amazon se totiž netají tím, že hodlá se svou herní divizí v budoucnu konkurovat i velkým koním z Microsoftu či Sony. A přiznejme si, že zázemí na to má vyloženě snové. Vždyť kolik milionů musí skrze své obchody v jednotlivých zemích asi protočit? Nepočítaně. A tudíž může vymýšlet dodávání balíků skrze drony, budovat vlastní herní síť, produkovat televizní seriály a fušovat i do digitální distribuce. Amazon je zkrátka firma, jež by chtěla dělat všechno a akvizice Twitche jí v tomto směru rozhodně pomůže. A co teprve Twitchi.

Ten se v uplynulých týdnech začal dostávat do problémů s autorskými právy, neboť většina uživatelských videí obsahuje hudbu bez autorského posvěcení. A kdo je v tomto směru zlá macecha? No přece YouTube, který maže i očividně fanouškovská videa desetiletých capartů proto, že v nich zní žhavá novinka od Katy Perry. Amazon oproti tomu vlastní digitální distribuci a má tudíž řadu důležitých kontaktů na lidi s autorskými právy. Může tudíž snadno vyjednat určité výjimky a tichá videa na Twitchi se mohou zase rozeznít.

Twitch

A co teprve infrastruktura. Pokud Twitch sledujete od jeho počátků, jistě vám neuniklo, že se za ta léta pořádně rozrostl i přesto, že neměl žádného silného partnera. A to něco stojí. Twitch tedy pro svou stabilizaci a rozšiřování hráčské základy krutě potřeboval najít někoho, kdo by mu poskytl zázemí (a servery), na nichž vše pošlape jako po másle. Jistě, Google by nabídl to samé, co Amazon. Ale opravdu někdo věří, že by se Twitch nestal jen tím „druhým vzadu“ za YouTube, který se roky marně snažil přetáhnout Twitchi uživatele?

Pod patronátem Amazonu se může Twitch nakrásně rozrůstat, bude mít svou pozici jasně zajištěnou a Amazon se zase bude moci chlubit vlastní streamovací službou s herním obsahem a miliony uživateli proudícími skrze internet. A Google? Ten se určitě nezblázní a bude si dál hřát svoji YouTube polívčičku. Ostatně konkurence Twitche a YouTube může uživatelům jedině prospět. Což si zřejmě uvědomili i na antimonopolním úřadu, odkud se podle Forbes ozývala směrem ke Googlu a jeho zájmem od Twitch výhružná slovíčka. Důvodů však může být celá řada. A o většině se můžeme jen dohadovat.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

Společnost TP-Link přináší na trh nový hybridní mesh …

Homepage »

Další Novinky, Extra HD

Komentáře