Verbatim: 2010 je pro nás rok mnoha příležitostí

vydáno 12. 2. 2010 | autor Verbatim | sekce Tiskové zprávy | téma IT a software

Tagy: AES, CD-R, DVD, DVD-R, flash disk, Freecom, Mitsubishi Kagaku Media, MKM, NAS, pevný disk, PowerBay, RAID, Security Storage Solution, SSD, SSD Secure ExpressCard, USB, Verbatim

Verbatim - logo

Od roku 1969 udává Verbatim směr vývoje technologií pro uchovávání dat. O trendech na trhu úložných nosičů, ale i strategii Verbatimu v roce 2010 jsme hovořili s Marií Csilics, která je odpovědná za public relations v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.

V čem spatřujete největší růst na trhu úložných nosičů v roce 2010?

Na trhu zapisovatelných médií dosahují vysokého růstu zejména flash disky, pevné disky a vysokokapacitní optické disky. Pro Verbatim, jehož byznys rovnoměrně stojí právě na těchto třech pilířích, to znamená mnoho příležitostí.

Verbatim, který už je nyní v Evropě i ve světě jedničkou na trhu optických nosičů, by se chtěl v roce 2010 etablovat jako třetí nejsilnější hráč na trhu veškerých externích nosičů, tedy včetně USB disků, flash pamětí a externí pevných disků. Tohoto postavení jsme podle průzkumu GfK poprvé dosáhli již v roce 2009. Abychom si třetí příčku udrželi dlouhodobě, plánujeme zvýšit letošní tržby o 10 %.

Jak se Verbatim vyrovná s erozí na trhu optických nosičů?

Vzhledem k masivnímu množství instalovaných mechanik pro čtení a zápis CD-R a DVD-R disků očekáváme, že poptávka po těchto produktech i nadále zůstane na velmi vysoké úrovni. Z průzkumu Santa Clara Consulting Group plyne, že celkový tržní objem (TAM – total amount market) s CD-R a DVD-R produkty v Evropě dosáhne letos 1,3 miliardy kusů. Konsolidace značek na optickém trhu bude pokračovat.

I navzdory zmenšujícímu se trhu zvýšil Verbatim v roce 2009 svůj tržní podíl a dokonce plánuje maximalizovat svůj podíl v DVD segmentu až na 50 procent v roce 2010. V roce 2009 jsme ztrojnásobili naše prodeje Blu-ray disků (GfK), které chceme v letošním roce opět ztrojnásobit. Také v tomto segmentu posilujeme svou dominantní pozici na trhu.

Zároveň v něm velmi intenzivně využíváme vyspělého oddělení pro výzkum a vývoj naší mateřské společnosti Mitsubishi Kagaku Media (MKM). To nám umožňuje přinášet prvotřídní kvalitu a určovat nejnovější technologické inovace.

Verbatim je v oblasti externích pevných disků poměrně novým hráčem. Jaké jsou vaše letošní plány v tomto segmentu?

Po velmi úspěšném startu v létě 2007 byl loňský rok přelomem pro Verbatim na trhu externích pevných disků, kdy dosáhl velmi vysokého růstu jak v prodaných jednotkách, tak i v tržbách po celé Evropě. Soustředíme se především na 2,5" HDD, což je oblast, kde předpokládáme dynamický růst a kde v současnosti držíme 10 % podíl na trhu.

Verbatim nabízí široké portfolio produktů v různých formátech, rozhraních, kapacitách i barvách. Naši produktovou nabídku chceme dále rozšiřovat zejména o síťové a zabezpečené produkty určené zákazníkům z obchodního sektoru.

Maria Csilics

V prosinci loňského roku jsme představili kapesní 1,8" pevný disk a počátkem roku letošního také síťový disk NAS pro malé kanceláře. V dubnu uvedeme na trh například šifrovaný 2,5" HDD s kapacitou 500 GB či profesionální úložné řešení PowerBay RAID/NAS Storage.

Loňská akvizice společnosti Freecom byla dalším strategickým krokem v posilování naší tržní pozice. S firmou Freecom jakožto silným a inovativním hráčem shledáváme do budoucna mnoho synergií v oblasti hardwaru.

Jak si Verbatim poradí s velkými hráči na trhu flash pamětí?

Verbatim je jednou z nejpopulárnějších značek na trhu přenosných úložných řešení. Naše značka je známá především díky prvotřídní kvalitě zapisovatelných médií. Zaměříme se také na nejrychlejší flash disky, SSD technologii, micro USB technologii a širokou nabídku moderních úložišť na bázi flash.

Mimo jiné jsme nahradili naše blistrovaná balení za nové papírové obaly a tím redukovali obsah plastu o 90 %. S tímto novým, k životnímu prostředí šetrným balením jsme optimalizovali výrobu a snížili přepravní náklady.

V rámci naší produktové skupiny flash je důležité zmínit zejména zabezpečené produkty. Bezpečnost se stává klíčovou prioritou nejen v oblasti podnikání, ale i pro soukromé uživatele.

Verbatim nabízí vysoce kvalitní a inovativní portfolio Security Storage Solution, do kterého spadají například USB disky, SSD Secure ExpressCard disky a další typy produktů zabezpečené hardwarovým 256-bitovým AES šifrováním. Všechny tyto produkty posilují naše postavení v tomto obchodním sektoru.

Jakou přidanou hodnotu nabízí Verbatim svým partnerům?

Verbatim nabízí širokou řadu kvalitních úložných produktů za dostupné ceny. Jsme hrdí, že na tomto vysoce konkurenčním trhu úspěšně působíme již 40 let. Verbatim je solidní a zdravá organizace, kterou vlastní naše japonská mateřská firma Mitsubishi Kagaku Media. Navzdory finanční krizi Verbatim v roce 2009 zvýšil své tržby. Naším zákazníkům nabízíme spolehlivé obchodní partnerství – a to na trhu, který má velkou šanci pro další růst.

Verbatim dodává všechna svá storage řešení od jednoho zdroje, a to s jasným zaměřením na produkty a tržní růst. V rámci podpory category managementu vytváříme planogramy, které optimalizují rozmístění našich produktů v obchodních regálech. Kromě toho poskytujeme v celé Evropě kvalifikovaný zákaznický servis s rodilými mluvčími, který podporuje naše zákazníky v jejich každodenním byznysu.

Verbatim má také vysoce efektivní logistický systém s rychlými dodávkami zboží do Evropy, Afriky a na Blízký východ. Dále nabízíme silné marketingové nástroje poskytující našim obchodním partnerům důležité informace a prodejní podporu. Naše webové stránky jsou dostupné ve více než 20 světových jazycích a naše elektronické brožury a produktová videa umožňují zákazníkům získat velmi dobré technologické know-how o našich produktech.

Souhrnně vzato nabízíme svým partnerům dostatečnou podporu umožňující jim růst spolu s námi i s celým trhem.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Tiskové zprávy

Komentáře