Tarzan (mini recenze Blu-ray)

vydáno 15. 5. 2012 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy

Tagy: Blu-ray, Disney, recenze, Tarzan

Tarzan (1999) (Blu-ray)

Disneyho Tarzan vlétl před třinácti lety do kin, ale velkého úspěchu se u diváků nedočkal. Důvody nízké návštěvnosti přitom není těžké odhadnout, neboť „pán opic“ na rozdíl od Lvího krále či Krásky a zvířete neumí chytit za srdce. Dějově je totiž animovaná adaptace klasického braku Edgara Rice Buroughse vysloveně řídká a původní román osekává na kost.

Zůstala pouze jména literárních postav, které Disney zalil obligátním hledáním sebe sama a romantickou linií, na niž je kladen tak malý důraz, že jste na konci překvapení, že došlo i na finální polibek a tudíž z vás nevyloudí ani náznak dojetí. Samozřejmě, nikdo od rodinného filmu nevyžaduje velké drama a brutální akční scény, jež nabízí předloha, ale vystavět děj téměř výhradně na efektním pobíháním po džungli je v tomto případě vážně škoda. Byť o efektu nemluvím náhodou.

Tarzan (1999) Tarzan (1999) Tarzan (1999) Tarzan (1999)

TIP: Desítky dalších FullHD screenshotů v PNG a podrobné technické informace o videu a zvuku najdete na našem samostatném Blu-ray profilu filmu

U Tarzana se totiž tvůrci pokusili skloubit tradiční metodu animace se třetím rozměrem, a výsledek je vskutku parádní. Tarzanovo běhání po stromech, létaní na liánách a další eskapády (nebývale atmosférické a temné finále) jsou přesycené nápady, švihu mají víc než mnohé akční trháky a dokonalá práce s popředím a pozadím z vás nejednou vytluče slůvko „páni“. O to víc ale zamrzí, že příběh tentokrát formě nepodává pomocnou ruku tak, jak jsme si u Disneyho starší kusů navykli, a tak ho na úroveň příjemné jednohubky musí tahat nezklamavší Phil Collins.

Tarzan je dalším z Disneyho disků, který nezbývá než pochválit. Člověk by filmu nejenže nehádal jeho věk, ale tipoval by, že byl dělán z úmyslem 3D releasu, neboť prostorovost je vskutku skvostná. A přepis neváhá ani jinde. Černá je nádherně sytá, barevné tónování jakbysmet, o mizerném kontrastu nemůže být tentokrát řeč a ani s ostrostí nemá Blučko nejmenší problémy. Prostě animovaná kvalita, nad jejíž krásou budete doopravdy slintat. Víc takových disků!

Za kvalitní transfer jsme však zdá se zaplatili cenu u zvuku. Tarzan totiž v anglické i české lokalizaci nabral směr pouze k šestikanálovému Dolby Digital, které vám i přes své kvalitní provedení přece jen zprostředkuje méně detailů a dynamiky než by zvládlo v podobě HD stopy. Ale nevadí, i tak dostanete poctivě vypulírované dialogy posazené hlasitostně naprosto přesně. Úchvatný soundtrack Phila Collinse pročistí čas od času boční reproduktory i surroundy. A na pár nabušených pasáží, u nichž se předvede receiver, také dojde. Takže palec přesto nahoru.

• „You Will Be In My Heart“ – videoklip Phila Collinse (04m:17s, SD)
  • DisneyPedia: Život v džungli (05m:54s, SD)
  • Informace (00m:08s, SD)