Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

vydáno 28. 5. 2012 | autor Štěpán Čermák | sekce Novinky | téma Televizory | 6 komentářů

Tagy: FullHD, HDTV, LCD, LED, plazma, Samsung, Sony

Udržet si zisky v televizním byznysu je, zdá se, stále složitější. Zatímco průměr úhlopříček prodaných televizorů stále roste, stejně jako roste množství jejich funkcí, ceny už několik let citelně klesají (za poslední dva roky to bylo v Americe v průměru o 15%). Samsung a Sony proto přemýšlejí, jak by udrželi vyšší zisky (obzvlášť Sony má v tomto sektoru doslova existenciální problémy) a přišli se strategií, kterou známe třeba u Apple: Prodejcům nastaví nejen doporučenou cenu, ale také cenu nejnižší.

Sony

Obě společnosti si tím prvořadě hodlají udržet stabilní zisky, zároveň se jim tímto tahem podaří vyhnout fenoménu, kterému se říká showrooming, kdy si potenciální kupce okouká televizor v kamenném obchodu, aby si ho pak objednal za nižší cenu v internetové prodejně. Samsungácký a soňácký tah by tedy mohl znamenat drobnou spásu pro obchodní řetězce, které se díky agresivním cenovým politikám internetových serverů také sotva udržují při životě.

Obě společnosti tuto strategii rozjedou zatím pouze ve Spojených státech, v Evropě to bude o něco složitější. Pokud se však Korejcům i Japoncům rozhodnutí vyplatí, časem se s ním i tady na starém kontinentu setkáme.

„Neinternetoví“ obchodníci omezení cenového dna jistě uvítají a Samsung i Sony doufají, že jim přinese větší peníze. Je tu ale ještě jeden efekt, který by této cenové politice mohl následovat – zákazníci se jednoduše odvrátí k jiným značkám, které budou televizory nabízet za menší peníze. U Samsungu je to sice dost nepravděpodobné, protože se jedná o jasného lídra na trhu, Sony by si tím ale mohlo opět spíše pohoršit. Taková cenová politika by se mohla ukázat být dvojsečnou zbraní.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil th0ca (bez ověření), 28. Květen 2012 - 10:20

Obrázek uživatele th0ca

s timhle kdysi davno prisel Acer u jejich notebooku Travelmate, asi 3 roky to dokazal kontrolovat, ale pak se to pres ne prevalilo a ted ty ceny na netu jsou o dost nizsi nez jak se prodavaji v prodejnach (a neni to tim, ze by si kamenne prodejny zvysovali marzi).

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil Michal Kubeček (bez ověření), 29. Květen 2012 - 13:01

Obrázek uživatele Michal Kubeček

Existenciální problémy? :-)

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil Hexxis (bez ověření), 29. Květen 2012 - 17:20

Obrázek uživatele Hexxis

Aby na to celej slavnej Samsung se svejma slavnejma cloud tv a komickým " Hi tv" nedojel :-P

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil heksa (bez ověření), 30. Květen 2012 - 17:27

Obrázek uživatele heksa

asi sem blbej ale nejak to nechapu, proc musim urcovat minimalni prodejni cenu? kdyz prodam vsem resellerum televizi za 10tis. a internetovej obchod ji bude prodavat za 11 a kamenej za 14. tak jak to pomuze SONY vydelat vic? kdyz nastavim ze minimalni prodejni cena je 14tis. a televizi jim zase prodam za 10tis. nemam nahodou furt stejne?

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil jendaIV (bez ověření), 30. Květen 2012 - 19:47

Obrázek uživatele jendaIV

Přesně tak. Asi nerozumím tržnímu hospodářství, kapitalizmu, nebo jsem úplně blbý.

Pokud vyrobím TV za 8000,– a dalším distributorům ji budu prodávat za 10000,– tak mi může být jedno, jestli ji alza prodá za 11000,– a globus za 14000,– to už je přece problém maloobchodníků, jak se stím vypořádají.

Re: Samsung a Sony bojují proti slevám televizorů

Vložil st39.6, 30. Květen 2012 - 19:55

Obrázek uživatele st39.6

imo to bude dano tim, ze prodejce televizi koupenou za 10k prodava nejdrive za 14k a kdyz uz se model nebude dat prodavat, protoze klesne zajem / objevi se novejsi verze / konkurence nabidne neco lepsiho, snizi cenu treba na 9k, aby se ho co nejrychleji zbavil. vydela na tom stejne, protoze nizkou cenu vykompenzuji prvotni prodeje, zisk zustane i pres to a proda se televizor, ktery by jinak skejsnul ve skladu.