Nolan, Abrams a Tarantino bojují za přežití filmu

vydáno 30. 7. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Novinky | téma Filmy, Ze světa | 2 komentáře

Tagy: film, kodak

Filmová surovina neprožívá v Hollywoodu a ani jinde ve světě nejšťastnější období. S nástupem digitálních kamer a rovněž digitálních projektorů se „stará klasika“, o kterou se film jako médium opíral s výjimkou posledních deseti let celou svou existenci, začala z natáčecích placů a promítaček vytrácet, což vedlo vcelku logicky k mnoha rozhodnutím materiál definitivně opustit.

Jen loni dal od filmu ruce pryč druhý největší hráč Fujifilm a na kahánku má delší dobu i Kodak, jehož jméno v posledním roce zmizelo i ze slavného Kodak (nyní Dolby) Theatre, kde se pravidelně odehrávalo výroční předávání Oscarů. Kodak se aktuálně snaží vyjednávat s hollywoodskými studii o dohodě odběru filmové suroviny do budoucích let, jež by společnosti přinesla záruku, že má smysl se filmového materiálu držet a samozřejmě i dostatečnou finanční injekci, kvůli níž by Kodak nemusel definitivně „zavřít krám“.

Christopher Nolan

Naštěstí však nad ním drží ochrannou ruku několik významných autorů, kteří se s filmem i přes nástup výtečných RED a ARRI kamer stále kamarádí, a hodlají ho používat ve svých budoucích projektech v nemalé míře. Za dohodu s Kodakem se v uplynulých týdnech postavili mimo jiné Christopher Nolan (všechny dosavadní filmy točil na 35mm, popřípadě 70mm film), režisér nových Star Wars J.J. Abrams (s digitálem pracoval například na Star Treku, Epizodu 7 však hodlá natočit „tradičně“ na film) a také milovník klasiky Quentin Tarantino, který se na festivalu v Cannes vyjádřil více než trefně:„Věřím, že digitální formát představuje smrt filmu, který si pamatuji. Promítání v digitálním formátu je jako zapnutí televize. A o tom film není.“

Za Tarantinova slova se vzápětí postavilo studio bratří Weinsteinů (Tarantinova domovská stáj), z něhož se ozvalo, že nákup filmu je rozhodně finanční závazek, ale na druhou stranu by se bez něj pravděpodobně nikdo nemohl některým tvůrcům podívat do očí.

Jednání aktuálně probíhají. Kodak však již nyní předpokládá, že letošní produkce pro něj bude ztrátová. Do černých čísel by se však podle svého šéfa Jeffa Clarkea měl dostat již v roce 2016. Což naznačuje, že nad filmem se hůl ještě několik let nezlomí. A je to jedině dobře. Ostatně již příští rok uvidíme kromě zmíněných Star Wars i nový Jurský park, jenž režisér Colin Trevorrow rovněž natočí za kombinování 35mm a 65mm filmu.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře

Re: Nolan, Abrams a Tarantino bojují za přežití filmu

Vložil KARLOS (bez ověření), 2. Srpen 2014 - 12:05

Obrázek uživatele KARLOS

Oba Treky byly z valné většiny analogové, dvojka měla několik záběrů z REDky…

Abrams nikdy digitál nijak nezavrhoval, ale sám vždy dával přednost analogu, dle jeho slov se mu s ním natáčí líp…

Re: Nolan, Abrams a Tarantino bojují za přežití filmu

Vložil Psema (bez ověření), 4. Srpen 2014 - 10:23

Obrázek uživatele Psema

Vím vím, spíš jde o to, že SW chce jet zase jenom analogově. Stejně jako myslim MI3. :D