Nesvatbovi (mini recenze Blu-ray)

vydáno 2. 12. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy, Z domova

Tagy: Blu-ray, film, Nesvatbovi, recenze, Wedding Crashers

Nesvatbovi (Wedding Crashers, 2005) (Blu-ray)

Jak ten čas letí, přátelé. Jako by tomu bylo včera, co jsem si vyzvedával ve videopůjčovně (minutka na utření slziček) DVD s Nesvatbovými poprvé a ono je tomu ve skutečnosti již 9 let. Děs a hrůza. V případě Nesvatbových se však zub času do filmového masíčka příliš nezakousl, a tak Vince Vaughn a Owen Wilson řádí na cizích svatbách a především před zraky Christophera Walkena jako když byli v mechanice poprvé.

Režírujícímu Davidu Dobkinovi (z poslední doby například drama Soudce) se od Nesvatbových za kamerou příliš nedařilo a jeho výsledky byly většinou průměrné taškařice. V případě Nesvatbových měl však v ruce nesmírně vtipný scénář a povedlo se mu z něj umíchat prvotřídní koktejl filmové zábavy, která se od začátku nezastaví.

Ruce v tom mají především hlavní představitelé, neboť Vince Vaughn byl v ráži a Owen Wilson ještě nepůsobil dojmem, že ho hraní vlastně moc nebaví. Dobkin navíc přihodil do pléna tehdy v podstatě neznámé Rachel McAdams a Islu Fisher, a tak kromě bránice dovedl pořádně zatápět i pánským rozkrokům. A vlastně k tomu nepotřeboval ani jedinou vysloveně peprnou sekvenci. Stačilo jen nechat herce improvizovat, což se v tomto případě proměnilo v komediální zlato, které dokonale leští vpravdě geniální mini-rolička Willa Ferrella.

Nesvatbovi (2005) Nesvatbovi (2005) Nesvatbovi (2005) Nesvatbovi (2005)

S katalogovými tituly je to těžké. Obzvlášť v případě komedií, které bývají studiem vcelku odfláknuté a rozhodně nenaplňují svůj Blu-ray potenciál. Platilo to pro Sexbombu od vedle i pro Prci, prci, prcičky a nejinak je tomu u Nesvatbových. Ne že by byl transfer úplně tristní, to v žádném případě, jen je (a bitrate graf to jasně podtrhuje) velmi nestabilní.

Zatímco barevné podání zůstává věrné záměru a nabízí vcelku věrné a živé barvy. Ostrost, kresba, kontrast či kvalita černé se potácí od nadprůměru k podprůměru v dosti nepředvídatelných intervalech. Jednou tedy dostanete takřka úchvatný obrázek, jenž byste si nechali zarámovat (no, nenechali, ale víte, jak to myslím), a podruhé zase něco, co se očividně slévá a vypadá jako byste DVD master prohnali solidní dávkou DNR. Což se možná i stalo. Výsledkem je každopádně disk, který neurazí, ale v žádném případě ani nenadchne.

Což se dá ostatně říct i o zvuku, který sice v originále nabízí Dolby TrueHD 5.1, ani to, ani český dabing v Dolby Digital však nepopřou, že komedie na Blu-ray nejsou žádným velkým audiofilním zážitkem. Jak už tomu bývá většina pozornosti je věnována předním kanálům, prostorovost je takřka nulová a když už se o ni kanály snaží, většinou nedostanete moc přirozenou zvukovou kulisu. Dialogy jsou nicméně znělé a v kombinaci s dobře posazeným zvukem i ruchy nabídnou čistočistý kvalitativní průměr.

Vynecháme-li dvojici vcelku zábavných audiokomentářů režiséra a obou hereckých tahounů, mnoho na disku nezůstane. Můžete si pustit vystřižené scény, hudební video, trailery a závěrem dva krátké featuretty. Jeden je film o filmu, druhý návod na to, jak se sami dostat v utajení na cizí svatbu.

Celkově tedy nic moc, ale od katalogovky o moc víc ani čekat nelze.

Filmgame.cz Blu-ray filmu Nesvatbovi poskytl distributor Magic Box. Zakoupit ho můžete se slevou v obchodě Filmgame.cz.