LG Electronics vzrostly tržby o více než 22 procent

vydáno 28. 1. 2009 | autor LG Czech | sekce Tiskové zprávy | téma Ze světa

Tagy: LCD, LG, LG Electronics, mobilní telefon, PDP, plazma, přehrávač, prodej, televizor

LG - Life's Good - logo

Společnost oznámila výsledky za 4. čtvrtletí 2008

LG Electronics (LG), vedoucí světová společnost v oboru spotřební elektroniky a mobilní komunikace, oznámila neauditované konsolidované výsledky výnosů za tříměsíční období, končící 31. prosincem 2008. Částky v korejských wonech (KRW) jsou převedeny na americké dolary (USD) v průměrné sazbě za tři měsíce v každém odpovídajícím čtvrtletí: 1362 KRW za USD (2008 4Q), 1063 KRW za USD (2008 3Q, mezikvartálně), 921 KRW za USD (2007 4Q, meziročně). Kromě toho průměrná roční míra v roce 2008 činila 1103 KRW za USD a 929 KRW za USD v roce 2007.

Tržby a zisk

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008 vzrostl prodej a provozní zisk na globálním základě o 22,5 % oproti loňskému roku na 13,37 bilionů KRW (9,82 mld. USD) a 101 miliard KRW (74,16 mil. USD), což zapříčinilo ziskové rozpětí ve výši 0,8 %. Mateřská společnost dosáhla obratu 6,59 bilionů KRW (4,84 mld. USD), provozní ztráta činila 310 miliard KRW (228 mil. USD) a čistá ztráta 671 miliard KRW (493 mil. USD).

Roční tržby v celosvětovém měřítku vzrostly v roce 2008 o 20,8 % na rekordních 49,33 bilionů KRW (36,22 mld. USD) s provozní ziskem 2,13 bilionů KRW (1,56 mld. USD). Konsolidované tržby včetně dceřiných společností stouply o 18,4% meziročně na 63,18 bilionů KRW (46,39 mld. USD). Konsolidovaný provozní zisk dosáhl 4,05 bilionů KRW (2,97 mld. USD) v rozpětí 6,4%, o 1,1% vyšším než v roce předchozím.

LG Mobile Communications dosáhla vysokého prodeje ve výši 4,49 bilionů KRW (3,3 mld. USD), což je o 34,6 % více než za rok předchozí. Prodej telefonů představoval 4,09 bilionů KRW (3,0 mld. USD), což znamená zvýšení o 40,3 % meziročně a o 16,5 % mezikvartálně. Dodávky telefonů zaznamenaly růst ve výši 8 % meziročně na 25,7 milionů EUR. To vyústilo v rekordní prodej 100,7 miliónů kusů oproti 80,5 milionů kusů v roce 2007.

Prodej zůstal silný v Evropě a Asii navzdory hospodářskému zpomalení. Evropa zažila uvedení nových modelů, včetně typu „Renoir“, což je telefon s 8megapixelovým fotoaparátem, plně dotykového telefonu „Cookie“ a „LG KS360“ s QWERTY klávesnicí, zatímco mezikvartální zvýšení v Indii přispělo k silné výkonnosti Asie.

Provozní zisková marže meziročně klesla o 8,8 % a mezikvartálně o 11,5 % na 5,2 procenta minimalizací zásob produktů na skladě. Zatímco světový hospodářský pokles se nadále očekává i v roce 2009, obchodním cílem LG je neustálý růst a rozšíření podílu na trhu dodávkami více špičkových modelů, smartphonů a typů s nízkou hmotností střední a nižší úrovně.

Digital Appliance vzrostly tržby meziročně o 20,1 % na 2.971 bilionů KRW (2,18 mld. USD). Provozní marže zaznamenala ztrátu ve výši 62 miliard KRW (45 milionů USD). Zvýšená konkurence vedla k oslabení poptávky a změnila pohled na životní prostředí. Očekává se, že zpomalování poptávky bude v roce 2009 ještě pokračovat, ale růst podílu na trhu bude dosahován prostřednictvím silnějšího marketingu a regulace cen.

Digital Display zaznamenala zvýšení prodeje na 4,62 bilionů KRW (3,39 mld. USD), což představuje nárůst o 16,4 % oproti předchozímu roku. Prodej plochých digitálních televizorů vzrostl o 22 % meziročně a o 26 % mezikvartálně, ale prodej PDP modulů poklesl o 44 % meziročně a o 24 % mezikvartálně. Globálně zaznamenal provozní zisk ztrátu 14 miliard KRW (10 milionů USD), především kvůli prudkému poklesu cen televizorů a zpomalení tržeb z PDP modulů.

Společnost předpokládá globální poptávku v roce 2009 podobnou roku 2008, a to jako rostoucí poptávku po low-endových malých plochých TV na rozvíjejících se trzích a očekává, že rozšíří svůj podíl na trhu se silnější značkami a Line-up produkty. Tržby společnosti Digital Media vzrostly o 11 % meziročně a 15 % mezikvartálně na 1,27 bilionů KRW (0,93 mld. USD), provozní zisk a marže byla zaznamenána ve výši 4 miliardy KRW (3 mil. USD), resp. 0.3 %.

Finanční zpráva a neprovozní položky mateřské společnosti

Společnost vykázala opakovanou ztrátu 942 miliard KRW (692 mil. USD), zejména v důsledku kurzových ztrát 276 miliard KRW (203 mil. USD), a ztrátu ekvivalenční metodou ve výši 294 miliard KRW (216 mil. USD) z dceřiných společností v zahraničí a poboček. LG Display, v níž má LG Electronics kapitálovou účast 37,9 %, zaznamenala ztrátu ekvivalenční metodou za LGE ve výši 214 miliard KRW (157 mil. USD).

Obchodní cíle a vyhlídky do roku 2009

Zpomalení poptávky a intenzivnější hospodářská soutěž bude pokračovat i v novém roce a způsobí změny v dynamice průmyslu. Předpověď kurzu v roce 2009 činí 1100 KRW za americký dolar, společnost plánuje zpřísnit CAPEX a udržovat své investice do značky a výzkumu a vývoje.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Tiskové zprávy

Komentáře