Gunsmith Cats: Akční šleha, jež vás zabaví do dalšího Rychle a zběsile (recenze komiksu)

vydáno 4. 6. 2015 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Z domova

Tagy: Gunsmith Cats, komiksy, manga, recenze

Gunsmith Cats „Ještě než bylo Rychle a zběsile, byly tu Gunsmith Cats. Zběsilá akční jízda od manga klasika Keničiho Sonody, kreslíře s vášní pro zbraně a rychlá auta. Takže je na tom stejně jako jeho dvě hrdinky: Irene „Rally“ Vincentová miluje všechno, co má kola, a stejně tak zbožňuje pistole a pušky. „Minnie“ May Hopkinsová je zase expertkou na výbušniny a bez granátu nedá ani ránu. Spolu jsou ty nejlepší lovkyně lidí v Chicagu – Gunsmith Cats!“

S anotacemi na přebalech je občas potíž, že se snaží příliš zveličovat kvalitu obsahu. Vše je nejlepší, nejdravější, nejakčnější… zkrátka naprosto nejlepší. V případě čerstvě vycházející akční mangy Gunsmith Cats však vydavatelství Crew na přebalu nelže, když Gunsmith Cats označuje jako zběsilou akční jízdu a přeneseně porovnává dílo Keničiho Sonody s adrenalinovou blockbusterovou fašírkou Rychle a zběsile. Gunsmith Cats by totiž mohl být z fleku její cyničtější a bizarnější spin-off.

V podstatě celý book, čítající několik set akčními scénami, lehkou erotikou a vtípky vybavených stran, se nese v duchu rozpustilé, neseriózní zábavy, které jako by se utrhly brzdy. Okamžitě totiž vlétneme do akce a po prvním příběhu, jenž ustanoví tým lovkyň lidí a nakopne hlavní střet s chicagskou mafií, už se nezastavíme až do konce. Platí to i pro čtenáře, neboť záplava vjemů a Sonodových nápadů je zdánlivě nekonečná, a tak se Gunsmith Cats čtou stejně hladce, jako když krájíte máslo, jež jste včas vytáhli z lednice.

Akční smršť je zcela bezprecedentní a místy je až natolik komplikovaná a „velkofilmová“, že jí malé stránky komiksu začínají být čas od času malé a začnete si přát, aby někdo zašel za Michaelem Bayem, hodil mu na stůl 100 milionů dolarů a nechal ho natočit ženskou alternativu k řetězu utrženým Mizerům.

Gunsmith Cats

Když o tom tak přemýšlím, Gunsmith Cats jsou víc než Rychle a zběsile právě jako Mizerové. Absolutně totiž nerespektují patníky dobré morálky, a tak vás hned na prvních stránkách začnou překvapovat vyvalená poprsí, přisprostlé vtípky, usekané, ustřelené a jinak deformované končetiny… a to je teprve začátek.

Sonoda v sobě nezapře úchylku do zbraní a rychlých aut, takže neustále verbálně exhibuje a celý komiks místy působí jako velká přednáška na téma „kterou zbraň a vůz si pořídit, abyste byli cool a zároveň mohli lidem ustřelovat údy“. Díky tomu se však z Gunsmith Cats stává něco víc, než jen tupá akční řežba, neboť je vidět, že autor do komiksu vrazil něco ze sebe a především se při sepisování velmi dobře bavil. A ač má první svazek od Crwe opravdu tučnou porci stránek, dají se Gunsmith Cats díky zábavnosti prezentovaného slupnout jako extrémně malá a lahodná malina.

Ne, Gunsmith Cats není žádné velké umění a rozhodně v něm nenajdete hluboké filosofické přesahy, anebo kresbu, jež by vyčuhovala z mangového průměru. Ale celé je to tak sexy, dravé a šílené, že by vám to nemělo vadit ani v případě, že máte doktorát z raketového inženýrství. Ostatně u Rychle a zběsile už jsme si také zvykli, že fyzikální zákony a logika ve fikčních světech prostě občas neplatí.

Obchod Crew Za poskytnutí výtisku Gunsmith Cats děkujeme vydavatelství Crew.