Dětská hra 3 (mini recenze Blu-ray)

vydáno 28. 4. 2015 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy, Z domova

Tagy: Blu-ray, Child's Play 3, Dětská hra 3, film

Dětská hra 3 (Child's Play 3, 1991) (Blu-ray)

Chucky potřetí a opět o stupínek hůř. Už druhý díl vyzařoval známky kreativního vyčerpání, až třetí díl však tvůrčí krizi dovádí až do smutného konce hororové nudy. A to i přesto, že se děj přesunul hned o několik let do budoucnosti, do doby, kdy malý Andy vyrostl v pohledného puberťáka a zamířil na vojenskou školu. Jenže i tady si ho Chucky najde, byť už mu o původní cíl vlastně ani nejde.

Pokud byste chtěli znát důvod, proč se do třetí Dětské hry pustit, pak jím je bez diskuze samotný Chucky, jenž stále zůstává oním černohumorným, politicky nekorektním zabijákem, který se neštítí čehokoli a z jehož umělých úst ani voodoo zaklínadla nezní úplně hloupě. Rovněž se najdou střípky napětí a sem tam nápaditá scéna jako ta ze samotného úvodu, kdy si to Chucky na férovku vyříká s majitelem fabriky na hračky.

Bohužel, poté film v podstatě umře a začne se brodit v krvi vlastního scénáře. Jako celek film nedává příliš smysl, sám hlavní zabiják se v něm chová hloupě. A nejinak je tomu u většiny lidských postav, které Chuckymu více méně nabíhají do rány. Z žánrové letargie tak kromě Chuckyho humoru a občas trefné scény vytrhne pouze nápaditá kamera Johna R. Leonettiho. Kameramana takových moderních klasik jako Insidious nebo V zajetí démonů. Bohužel se k nim Chuckyho třetí pokus o dobytí lidského těla nepřibližuje ani na kilometr.

Dětská hra 3 (1991) Dětská hra 3 (1991) Dětská hra 3 (1991) Dětská hra 3 (1991)

Kdybych sem zkopíroval hodnocení z druhého dílu, v podstatě by se nic nestalo. Dětská hra 3 má totiž velmi podobné parametry disku, takže nepřekvapí, že dostanete dobově věrný obraz, který zaujme především zachovaným množstvím zrna, více než solidní porcí detailů a ostrostí. Některé záběry jsou sice jemnější, zdá se však, že se jedná o důsledek původního materiálu. Tělovky jsou povětšinou věrné, jen občas ustřelují lehce dorůžova či oranžova. Bystřejší oko si povšimne některých vad plynoucích z umělého doostřování. Ani zde se však nejedná o nic vyloženě zásadního. Naopak hned řadu scén kazí velmi často se slévají stíny, které nekreslí tak, jak se to dařilo právě třeba předchozí části. Celkově je však disk povedený.

A to i ohledně zvuku, jenž je opět přítomen pouze v angličtině (nečekejte tedy český dabing), jež je namixována v DTS-HD MA 2.0. Se surroundy se tudíž rozlučte. Přesto však Chucky umí přijít se solidní dynamikou stopy a v klíčových sekvencích překvapit a zarazit do sedačky. Stejně jako u druhého dílu občas dochází k lehké nesrozumitelnosti dialogů. Opět se však nejedná o nic, co by vám zážitek výrazně zkazilo. Ostatně slabiny má film v důležitějších místech.

Disk vychází bez bonusových materiálů.

Filmgame.cz Blu-ray filmu Dětská hra 3 poskytla k recenzi distribuční společnost Bontonfilm. Děkujeme. Disk můžete zakoupit v obchodě Filmgame.cz