Chystá Sony vlastní televizní revoluci?

vydáno 16. 11. 2011 | autor Štěpán Čermák | sekce Novinky | téma Přehrávače, Televizory

Tagy: Apple TV, BRAVIA, PlayStation, PlayStation 3, Sony, Sony Bravia

Spekulace o tom, že Apple připravuje své vlastní HDTV, se nesou internetovými kuloáry už několik měsíců a začaly být opět aktuální po smrti Steva Jobse, který o dobytí trhu s televizory mluvil jako o svém dalším kroku k rozšíření působnosti cupertinské společnosti. Apple ale není jediná společnost, která možná kuje televizní pikle. Svůj vlastní „nový pohled na HDTV“ totiž chystá také Sony. Na rozdíl od Applu však oficiálně.

Potvrzení soňáckých plánů s novými televizory zaznělo přímo z úst ředitele japonské společnosti, na rozdíl od Applu má ale Sony k rozčeření stojících vod trochu odlišný důvod – zatímco Applu jde o dobytí dalšího trhu, Sony jde o znovunabytí nedávné slávy. V posledních čtrnácti měsících totiž prodejnost televizorů Bravia strmě klesá a o dříve legendární LCD přestává být zájem.

Dáno je to samozřejmě tím, že ostatní výrobci dříve nedostižnou značku po kvalitativní stránce dohnali, ne-li předehnali. Zvládají teď to samé, jen si za to neúčtují prémiovou cenu. Sony s tím zatím nebylo schopné nic udělat a obyčejná změna obchodní strategie nebo cenové politiky by nemusela stačit. Odpověď na zoufalé finanční výsledky je tedy zřejmá – je potřeba přijít s něčím novým, s něčím, co zákazníky přiměje ke koupi nového televizoru, nebo alespoň k návratu k Sony jako k takové.

Sony

Ze společnosti se proto začaly ozývat první hlasy, které slibují vlastní revoluci na trhu s televizory. Takovou, která přijde dříve než případný pokus Applu a takovou, která zjednoduší přístupnost obsahu a sníží poplatky za placená média.

Mluví se o vytvoření vlastní „internetové kabelovky“, tedy distribuční sítě, kde by byly naprosto minimální poplatky – tedy alespoň oproti kabelovým zprostředkovatelům. Právě těm chce Sony svou „webovou televizí“ utrhnout co největší kus koláče podílu na trhu. Momentálně společnost jedná s NBC Universal, s Discovery a s News Corp. Představa je taková, že pomocí svého vlastního distribučního kanálu Sony nabídne jen ten nejzajímavější obsah, respektive kanál.

Nejedná se tedy o hardwarovou ®evoluci, jako spíš o softwarovou. Sony jednoduše hodlá vytvořit vlastní alternativu kabelové distribuce, která by se pak streamovala do všech jejích zařízení – vedle televizorů a Blu-ray přehrávačů samozřejmě také do Playstationu 3. Zní to jako televizní Netflix (nebo Topfun, chcete-li).

Sony

Problém bude s poskytovateli obsahu. O něco podobného („best of TV“) už se jednou pokoušelo právě Apple, nohy mu ale podrážel fakt, že kabelové televize placeným kanálům platí královské peníze za exkluzivitu a tvůrci obsahu nebudou mít důvod přikročit k formě, jejímž primárním cílem je snížit všechny finanční transakce kolem mediálního obsahu na minimum.

Každopádně je víc než zřejmé, že Sony bude potřebovat něco, s čím se opět dostane do první ligy. Krom spojení s Playstationem se totiž o společnosti mluví čím dál méně a ačkoliv i nadále vytváří extrémně zajímavé produkty, zdá se, že poslední dobou akorát dohání resty, místo toho, aby udávala směr.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

Společnost TP-Link přináší na trh nový hybridní mesh …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře