Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, Limonádový Joe šetří, kde se dá

vydáno 21. 12. 2012 | autor Anna Kopecká, Petr Semecký | sekce Novinky, Extra HD | téma Filmy, Z domova | 18 komentářů

Tagy: Blu-ray, film, Karel Zeman, Limonade Joe or the Horse Opera, Limonádový Joe aneb koňská opera

Cesta do pravěku Ačkoli se nám líbí, že od listopadu Muzeum Karla Zemana začalo vydávat všechny mistrovy klasické filmy na DVD (aktuálně lze pořídit Cestu do pravěku a Vynález zkázy, na cestě je Baron Prášil), v koutku duše nás od začátku mrzelo, že jsme se nedočkali vydání na Blu-ray. A tak jsme se zeptali v samotném Muzeu. Výsledek? Překvapivě pozitivní.

Blu-raye bychom se totiž v nejbližších letech (ano, víme, je to daleko, ale lepší než nic) dočkat skutečně měli. Muzeum totiž upřednostnilo DVD, aby si ověřilo zájem o jednotlivé Zemanovy tituly a rovněž kvůli tomu, že – a teď doufám, že čte Mirka Spáčilová – ani u jednoho filmu nedošlo k restauraci materiálu. Všechny filmy byly pouze digitalizovány, což zahrnuje pouze jemné úpravy naskenovaného materiálu, nikoliv odstranění všech vad a vyleštění jako v případě Markéty Lazarové či Hoří, má panenko.

Tyto tituly se navíc mohly opřít o podporu ze strany Ministerstva kultury, kterou Muzeum Karla Zemana podle všeho nemá, a tak musí vše platit ze svých kapes. Což samozřejmě není pro podobně malý soukromý subjekt jednoduché. Je proto zcela pochopitelné, že si chce Muzeum nejprve ozkoušet půdu a v případě úspěchu (a třeba i nějakého toho grantu) v budoucnu vyrukovat s opravdu kvalitně zrestaurovaným produktem na Blu-ray, i když zřejmě pouze v případě stěžejních Zemanových děl.

Limonádový Joe (Blu-ray) Co se týká financí, jedná se v českém filmovém prostředí o dlouhodobý problém, který rozhodně netrápí jen Muzeum Karla Zemana. Pokud restaurace nespadá pod státem dotovaný Národní filmový archiv, stát podobnou činnost nepodporuje. A to ani v případě kultovních klasik jako je kupříkladu Limonádový Joe. Jak nám potvrdili z Filmexportu, jenž Limonádníka musel kvůli problémům s financemi několikrát odložit, ekonomická situace v českém HD rybníčku opravdu není růžová a v případě, že chcete film starý téměř 50 let oprášit, nezbývá vám, než vytáhnout z peněženky několik milionů korun.

A právě náklady, spojené s finanční nepodporou ze strany státu, byly hlavním důvodem, proč na Blu-ray Limonádového Joe nenajdete bonusy, zatímco na DVD ano. Jak jsme se dozvěděli, pokud by byly na disku přítomny bonusové materiály, zvýšily by se náklady na výrobu o dobrých 50 procent, což by samozřejmě zvedlo i prodejní cenu. Filmexport má přitom celkem oprávněnou obavu, že normální divák nebude chtít v konkurenci levných disků za 200 Kč platit okolo 600 korun za film, jenž si v trafice může pořídit za „pár šupů“.

Smutná situace? Každopádně. My jen doufáme, že se omezený rozpočet zásadně nepodepíše na výsledném Blu-rayi, který bychom měli držet v rukou nejpozději po Novém roce a z kterého vám obratem přineseme detailní recenzi. Zůstaňte tedy na příjmu a doufejte spolu s s námi v lepší HD zítřky. Pokud se totiž přístup institucí nezmění, budou na jednu stranu vycházet dokonale zrestaurované tituly pro fajnšmekry, zatímco jiní budou rády, pokud se jim povede disk vůbec vydat. Hlavně že na parodickou prezidentskou volbu padají v celkovém součtu stamiliony korun.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Novinky, Extra HD

Komentáře

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil th0ca (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 13:43

Obrázek uživatele th0ca

u tehlech paradnich filmu to zamrzi, kdyz se to nepodari jak by melo (viz Limonadnik). Kazdopadne na Cestu do Praveku su rad pockam. Ale tech filmu je proste tolik… Adela jeste nevecerela, Tajemstvi hradu v Karpatech, Svejk… nektere ceske cernobile komedie. Je toho opravdu hodne co by chtel clovek videt na blucku v paradni kvalite, ale asi se toho nikdy nedockame :(

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Tlustý Mirek (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 17:29

Obrázek uživatele Tlustý Mirek

Tomu se nedá divit, že tu nejdou na odbyt HD tituly. Půlka distribuovaných filmů se sem vždycky dostane v nejchudší možné edici a nejlépe ještě s hrozným překladem titulků. Navíc si za to musíme zaplatit tolik, kolik bychom v zahraničí platili za nejluxusnější mnohadiskové edice…

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil tnp101 (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 18:13

Obrázek uživatele tnp101

Já myslim, že na tohle téma už vedlo tolik diskuzí, že nemá cenu to znovu řešit. Teď nemluvim o tý lokalizaci, s tou máš samozřejmě pravdu, ale co se týče těch edic. …Jsme zkrátka příliš malý a „zkažený“ (pirátěním) a distribuovat sem stovky sběratelských edic, kterých by se ve výsledku neprodalo o moc víc, než obyčejných, navíc za mnohonásbně vyšší náklady, postrádá logiku a distributoři by se mohli jít po několika takových tak akorát zahrabat. Tím distributory nehájim, ale ruku na srdce, kolik lidí kolem tebe by se dalo do nakupování bluček, kdyby tu vycházeli ty nejluxusnější edice.. moc by jich asi nebylo. To jsou jen kecy a když se to pohne, najdou si novou kritiku. To je jako s neustálym si stěžováním na cenu disků. Vždyť dneska už bezproblému seženu áčkovej titul za dvě stovky, jak moc dolů to čistě teoreticky ještě může jít? A těch sběratelskejch edic je tu v porovnání s třeba minulym rokem hafo…

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Tlustý Mirek (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 19:03

Obrázek uživatele Tlustý Mirek

Tak asi máš jiný vkus, ale když nějaké filmy sháním já, tak je to docela utrpení. Třeba o Kmotrovi na blu-ray už asi jen mohu nechat zdát, prodával se tu jen krátce těsně po vydání a to už je pár let, pak se po něm slehla zem. Další věc je třeba Apokalypsa, která se u nás prodává pouze v dvoudiskové edici. Neříkej mi, že by to byl takový problém to tady prodávat v trojdiskové i s bonusovým doku-filmem Heart of Darkness jako jinde. Zrovna toto vůbec není mainstreamová věc, kupují si to jen prakticky filmoví fanatici a prakticky všichni by určitě dali přednost té trojdiskové i kdyby ten třetí disk byl bez lokalizace… A navíc Apokalypsa je zrovna jeden z těch filmů, který má pitomé titulky, které po sobě nikdo nečetl… U mainstreamu není problém sehnat novinky i za ne_úplně_nejhorší peníz, ale jak se člověk dívá víc po artových filmceh, tak to je teprv problém – buď to neseženeš vůbec nebo jen ve velmi drahé verzi jako DOVOZ (viz. třeba Fargo za sedm stovek na filmcity…)

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Petr (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 20:35

Obrázek uživatele Petr

To by mě zajímalo, kde nakupuješ áčkový tituly za 200,– Kč…

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil tnp101 (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:00

Obrázek uživatele tnp101

A už se to pomalinku začíná překlápět do diskuze plný protinázorů, což jsem nechtěl :D. Já se samozřejmě nechci s nikym hádat a hájit naše distributory. I já si (dost) často zanadávám, proč u nás něco konkrétního nebo v konkrétní edici nevyjde. I já byl naštvanej, že Apokalypsa nevyšla v třídiskovce, že i přes neustálé slibování stále nevyšly Kmotři, Carter, Nelítostný souboj a tak dále. Jsme na tom stejně. Šlo mi spíš o ty, co svoje pirátění obhajujou stavem na tuzemskym trhu, který na tom dneska ani zdaleka není tak špatně a přitom by si ty filmy nekupovali, ani kdyby stály padesát korun. A v tom se nachází ten problém, ze kterýho vznikají všechny ostatní. Aby se na našem trhu zařali objevovat vymakanější edice či artovější filmy (tj. až na výjimky, tituly s menší prodejním potenciálem), musí se nejdřív začít pořádně prodávat mainstream, který nakupuje kdo jiný než mainstream. Ta většina potencionálních kupců je bohužel naučena, že za cizí díla jsou jednoduše zadarmo a v žádném případě na tom nehodlají nic měnit. Je to začarovanej kruh, ale oni to ty distributoři tady taky nemaj lehký, tim jsem si jistej. A konec diskuze! :D Nakonec ještě Petře, nevím jestli si pod áčkovym titulem představuješ novinky (ty samozřejmě za 2 kila neseženeš), ale v akcích se právě teď dá za 199 Kč sehnat třeba Superman se vrací, Smrtonosná past 1 i 2 (sice bez dabingu, ale ten já nepotřebuju, takže to beru jako plnohodnotnej titul), Nezastavitelný, Nebezpečná rychlost, 2012, Jak vycvičit draka, dvoudiskovka Social Network, Terminator Salvation atd. + hromada atraktivních titulů za 249, což je podle mě taky naprosto pohodová cena.

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Petr (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:23

Obrázek uživatele Petr

Jasně, v pohodě, já jen, že jsem za 200 kilča sehnal je jeden dobrý film a pak jsem dycky narazil na samé debilitky.. Samé Bčkové komedie atd. Asi nemám štěstí na hledání..

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil tnp101 (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:33

Obrázek uživatele tnp101

Jo, to byly povětšinou ty dlouhodobý ležáky, kde pravda moc vyloženě kvalitních filmů nebylo, ale v posledních zhruba dvou měsících se jich za tuhle cenu vyrojilo vcelku dost slušnejch a jejich počet bude do budoucna stoprocentně narůstat. Koukni se po známých e-shopech s filmama – nechci tu někomu dělat reklamu, určitě si poradíš :)

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Tlustý Mirek (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:36

Obrázek uživatele Tlustý Mirek

Tak já měl třeba za 199 Big Lebowski nebo Casino z Filmcity… A třeba Veřejný nepřítel č1 jsem měl taky za dvě kila oba díly dohromady :-) Za tuto cenu je to super

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Petr (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:50

Obrázek uživatele Petr

Tak na netu se těch levných filmů dá najít samozřejmě víc, to také občas na něco pěkného narazím.. Jenže to už musíme platit předražené poštovné, takže potom ta sleva není tak markantní… Ale věřím, že v budoucnu těch filmů bude dosti přibývat, jak říkáte. Dyť si vzpomeňme na DVD, která byla poměrně dlouho drahou záležitostí stejně jako Blu-ray a teď se prodávají za pár korun. :) Takhle daleko asi blučko nedojde, ale umim si představit za pár let stejné filmy, které jsou dneska za 200 stovky, třeba za stovku.. :)

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil tnp101 (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 23:00

Obrázek uživatele tnp101

Minimálně u těch mnou výše zmíněných ležáků, který nikdo nekupuje, to je otázka několika měsíců :) … Podle mě taková ta dnešní průměrná cena novějších titulů v akci (tj. 249Kč) klesne přístí rok na 199Kč, u starších na 149 Kč a tam se to bude už tak nějak držet.

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Tlustý Mirek (bez ověření), 21. Prosinec 2012 - 22:39

Obrázek uživatele Tlustý Mirek

No tak s těma lidma, co nejsou schopni si koupít originál čehokoliv je to fakt těžké a nedávno jsem se o tom přesvědčil u jednoho známého, který si nikdy nic nekoupil, všechno stahuje a když jsem mu radil, ať si koupí jednu hru na STEAMu, protože byla se slevou 75%, tak to stejně neudělal… Zrovnatak různé warez fóra máš plné imbecilů, kteří upladují dokonce i ty levné DVDčka z trafik za 36kč, to už je zoufalost největší, když lidi nekupují ani toto :-) Já mám filmů plnou skříň a DVDčka asi začnu brzy vyhazovat, už je to pro mě jak sledovat VHS :-)

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil slart (bez ověření), 22. Prosinec 2012 - 1:02

Obrázek uživatele slart

Naprostý souhlas s tím problémem stahovačů. To je neřešitelný – u nás. I když… co kdyby přestalo fungovat ulozto :) Tohle je takovej mor – když někomu řeknu, že se daný film dá sehnat za velmi příznivou cenu (pod 200 Kč – mluvím teď o DVD, protože ve svém okolí nemám nikoho bd kompatibilního), tak se vždy ozve „No, já si to stáhnu.“ a připadá mi, že vůbec nevnímá řečenou cenu. Paradox pak je, že ten, kdo si koupí originálku, po vložení disku velmi často jako první věc uvidí klip „…auto byste neukradli…krádež je zločin…“ :) I když na blu-ray se to už zlepšilo – tam je často „děkovačka“ za koupi disku.

Také mám pár filmů, na které dosud marně čekám. Doufám, že příští rok se u nás některý z nich objeví. Škoda, že se vydavatelé věnují tolika blbostem. Ale to je samozřejmě věc vkusu každého – nekonečná debata…

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Tlustý Mirek (bez ověření), 22. Prosinec 2012 - 12:14

Obrázek uživatele Tlustý Mirek

… úplně nejlepší je, když si koupíš titul z levné edice a kromě spotu o pirátění je tam pak ještě 5 trailerů na jiné filmy, několik reklam sponzorů a teprv potom se dostaneš do menu :-) Kolikrát to dokáže úplně odradit od filmu, ale bez těchto věcí by to asi nemohlo být tak levné? :D

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil johnnym (bez ověření), 22. Prosinec 2012 - 12:02

Obrázek uživatele johnnym

Problem je ze trh Ceska a Slovenska je prilis maly. Piratov co stahuju alebo uploaduju je v ostatnych krajinach urcite viac nez u nas.

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Zahrádka (bez ověření), 6. Leden 2013 - 17:19

Obrázek uživatele Zahrádka

Ve článku nepřímo zmíněná finanční podpora českého státu při restaurování filmů s účastí NFA je bohužel spíše fikcí.

Pokud vím, restaurování Markety zaplatila Nadace ČEZ. Ministerstvo kultury bylo sice uvedeno mezi podporovateli, nicméně na karlovarské premiéře na Ebenův přímý dotaz, kolik tedy přispěla nadace a kolik ministerstvo, tehdejší ministr Besser nebyl schopen odpovědět a koktal něco ve smyslu, že přínosy byly rovnocenné (nejspíš tím myslel, že stát poskytnul filmový materiál a nadace peníze). Ale dejme tomu, zřizovatelem a donátorem nadace je firma ve většinovém vlastnictví státu…

Ovšem nadace České bijáky, která zaplatila loňské retaurování Hoří, má panenko a měla by podpořit letošní přepis Rodáků, nemá se státem, pokud vím, nic společného.

Kde sehnal NFA peníze na práce na Pytli blech (další film uvedený v někdejším návrhu koncepce mezi 200 vybranými pro 1. etapu digitalizace; bez jakékoli pozornosti byl loni v létě naskenován v ČR a hezky zrestaurován v Itálii, aby pak byl uveden na festivalu v Bologni) už si nepamatuju, ale myslím, že ani tady to nebylo v rozpočtu našeho státu.

Plánované aktivity NFA v této oblasti pak mají být hrazeny z tzv. Norských fondů. Prostě náš stát teď peníze do digitalizace a restaurování českých filmů bohužel dávat nechce.

A ještě poznámka k těm „několika milionům“ potřebným k zrestaurování jednoho snímku. Při troše skromnosti by měl stačit i milion jediný. Zhruba tolik stály práce na Hoří, má panenko.

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Anonym (bez ověření), 7. Leden 2013 - 8:56

Obrázek uživatele Anonym

…a když se nabídnou Criterioni sami, tak to stornuje Srstka ve jménu „ochrany autorských práv“ a „neměli zájem o Rudou záři nad kladnem, jen o ty nejlepší filmy“…

Re: Ach ty peníze: Karel Zeman na Blu-ray za pár let, ...

Vložil Psema (bez ověření), 7. Leden 2013 - 12:35

Obrázek uživatele Psema

U Hoří, má panenko se ale samo UPP vyjadřovalo v tom smyslu, že nešlo zase o tak náročné práce a dost pomohla i krátká stopáž. V případě Limonádového Joa by byla vzhledem k rozsahu poškození potřeba asi větší částka.

A díky za info. :)