Sony vládne trhu se 4K televizemi, pomalu však slábne

vydáno 5. 3. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Bleskovky | téma Televizory, Ze světa

Tagy: LG, Panasonic, Samsung, Sony, televizory

Jestli se Sony nedá něco upřít, je to odhodlání, se kterým se opřela do prodeje 4K televizorů. Jako jeden z prvních prodejců si proto utrhla v loňském roce podstatnou část ekonomického koláče. Zbytek rozrůstajícího se startovního pole však japonského giganta pomalu dotahuje.

Patrné je to především při porovnávání podílu na trhu ve druhém a čtvrtém kvartálu loňského roku, kdy v první polovině roku vládla Sony 42 procentům trhu, zatímco s koncem roku už se vydrápala pouze na 18 procent celosvětového koláče. Pokles je to ovšem logický. Zatímco začátkem loňského roku Sony uvedla své modely X9 a X8 jako jeden z prvních výrobců, s přibývajícími měsíci na pažbě roku 2013 se začala čím dál častěji ozývat konkurence nejen od Samsungu, ale i LG, Panasonicu, Sharpu a výrazně menších výrobců z Asie.

Podíl na celosvětovém trhu se 4K televizory

Oproti celosvětovým součtům pak podle výsledků DisplaySearch Sony nemá na růžích ustláno na starém kontinentě. Evropa si totiž již nyní hýčká výrobky Samsungu, který na zdejším trhu ovládá čtyřicetiprocentní podíl oproti třicetiprocentnímu na straně Sony. Sony by se přitom ráda vyhoupla do popředí na všech trzích, neboť po restrukturalizaci firmy a rozhodnutí naplno zacílit na 4K televizory investuje nemalé peníze do toho, aby byla právě ona jedničkou na trhu. Uvidíme, jestli jí nedostupnost některých modelů na různých trzích a tradičně vyšších ceny nesrazí za čas hřebínek.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Ochrana proti výpadku napájení u velmi důležitých provozů

Ochrana proti výpadku napájení u velmi důležitých provozů

Datacentrum je zvláštním druhem provozu, který sice nic …

Recenze: UPS CyberPower CP900EPFCLCD

Recenze: UPS CyberPower CP900EPFCLCD

Dlouhý název záložního zdroje jako by napovídal, že …

Homepage »

Komentáře