Microsoft pracuje na vylepšení senzoru Kinect
S určitou rezervou lze říci, že senzor Kinect, který může být připojen ke konzoli Xbox 360, je revolucí pro herní vývojáře. Přestože nejde o první herní systém, který zvedl hráče z gauče, nabízí nespornou výhodu v tom, že nepotřebuje ve hře žádný ovladač. Tím otevřel zcela nové možnosti pro vývoj a využití této technologie lze spatřit i v ovládání přehrávačů apod. Microsoft smýšlí asi právě takto, jelikož v úterý poprvé prezentoval obohacenou knihovnu gest. Na konferenci TechFest společnost projevila zájem o rozšíření světa ovládání Kinect i do dalších zařízení.
Nové prvky umožní uživatelům kromě mávání celými pažemi pracovat s UI i jemnými pohyby. Živě byly demonstrovány na aplikaci pohyby jako ovládání zatnutím pěsti nebo skrolování pomocí semknutých prstů. To umožňuje nejen další pokrok v herním ovládání, ale také přináší výhody například pro ovládání mediálních přehrávačů nebo prohlížečů.
Přestože jemnost úspěšně snímaných pohybů v přihlížejících vzbudila takřka nadšení, není jisté, zda Microsoft použil hardwarově shodný Kinect, jaký je v současnosti v prodeji. Technologii snímání pohybů dlaně Microsoft přiblížil pouze odkazem na update softwaru, který využívá algoritmus, který se postupně učí uživatelova gesta.
S „jemnějším“ Kinectem by mohly vzniknout nové aplikace, které konečně lépe využijí potenciál Kinectu, který v reálném čase „vidí“ 3D. Podle hlavního analytika Enderle Group Boba Enderleho totiž zatím využíváme pouze malý zlomek toho, co technologie umožňuje. Hlavní potenciál pak Enderle vidí v oblasti robotiky. Ne všichni však sdílí nadšení Microsoftu s novým Kinectem a například Wes Miller z Directions on Microsoft nevěří, že taková technologie může nahradit myš pro jemnou práci a klávesnici pro psaní delšího textu.
Komentáře