Kamery od ARRI jsou oscarovou jedničkou

vydáno 26. 1. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Bleskovky | téma Foto a video, Ze světa | 1 komentář

Tagy: Arri, Blu-ray, film, kamery, kino, Oscar, RED

Pokud vás zajímalo, které kamery letos převládají mezi oscarovými kandidáty, přišel nyní váš čas. Prostřednictvím Setlife Magazínu se dostal na internet seznam filmů nominovaných v kategoriích nejlepší film a nejlepší kamera, včetně technických specifikací kamer, použitých objektivů či filmových negativů.

A v některých případech se jedná o skutečně podnětné čtení. Například množství kamer užitých během natáčení Kapitána Phillipse je skoro až fascinující, obzvlášť když se podle všeho ani menší kamery jako GoPro či EOS C300 nepoužívaly pouze jako B-Roll, ale byly legitimními součástmi primárního natáčení.

Zdaleka největším překvapením ovšem je, že se ani v jedněch nominacích nevyskytují RED kamery, jejichž místa v letošním roce naplno zaplnila technika od ARRI. Především pak dnes zřejmě nejužívanější a i v Čechách populární ARRI ALEXA. O tom, jestli se jedná o začínající trend, anebo jen shodu náhod, zřejmě rozhodnou až následující roky. Pánům od RED se ale nyní klidně nespí. Oscaři jsou totiž mimo jiné o reklamě. A tu nyní slízne naplno hlavní konkurent.

Oscarové nominace za kameru
Oscarové nominace za nejlepší film
Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Komentáře

Re: Kamery od ARRI jsou oscarovou jedničkou

Vložil KARLOS (bez ověření), 27. Leden 2014 - 19:42

Obrázek uživatele KARLOS

Tak ARRI ALEXA je víceméně jasným favoritem u filmařů, zvlášť těch mířících na oskary, běžně. Stačí se podávat, že za poslední dva roky kameru vyhrál vždy snímek točený na Arri. Je samozřejmě jasné, že oproti minulým létům Arri „alespoň“ nefigurovala ve většině nominací, ale její převaha nad REDkama (které urvaly nominace víceméně jen s Fincherem) byla patrná stále – jen se mnohem víc uplatňoval ještě analog.

Mimochodem není náhoda, že sic papírově slabší Alexa vyhrává. Podává totiž barevně mnohem víc neutrální výsledek a má přece jen o chloupek blíž k analogu. Zatímco REDka je barevně mnohem „nerealističtější“ a pokud chce produkce podobný výsledek jako od Arri, musí se mnohem víc snažit v postprodukci.

Mimochodem je „zajímavý“ poznatek, že Zeiss skla jsou v podstatě domovskými skly Arri a lze jen předpokládat, že výhoda kombinace Alexy a Zeiss skel bude podporována i ze strany samotné Arri (protože Zeiss je (nejen) mezi filmaři taková malá modla)…