Amazon si utrhl 14% trhu s tablety
Že se z Amazon Kindlu Fire stane ohromný hit, se dalo díky příznivé ceně a síle značky čekat, přesto by následující čísla mohla někoho překvapit. Potvrzují totiž, že je Kindle Fire první vážnou konkurencí pro iPad, který s příchodem sedmipalcového tabletu od Amazonu zažil své první znatelné propady v podílu na trhu.
Kindlu Fire se totiž během posledního kvartálu minulého roku prodalo téměř čtyři miliony kusů, což je sakra vysoké číslo. Pravda, Apple stále vede s 15.4 miliony iPadů, nic to ale nemění na tom, že jen během posledních tří měsíců roku 2011 se jeho podíl na trhu propadl ze 64% na 57% – a to ještě na začátku roku 2011 okupoval přes devadesát procet.
Amazonu se prostě podařil výborný marketingový tah a opravdu by nebylo zas takové překvapení, kdyby se Apple během příštího měsíce vytasil s menší alternativou iPadu – i když to odborníci nepředpokládají.
Na třetím místě se každopádně drží Samsung Galaxy Tab řada, které se podařilo získat 8% trhu, na čtvrtém pak Nook tablet od Barnes and Noble se sedmi procenty.
Komentáře