Věc: Počátek (mini recenze Blu-ray)

vydáno 24. 4. 2012 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy, Z domova | 4 komentáře

Tagy: Blu-ray, recenze, The Thing, Věc, Věc: Počátek

Věc: Počátek (The Thing, 2011) (Blu-ray)

Prequel Věci Johna Carpentera nás naplňoval skepsí od chvíle, kdy jsme se o jeho existenci dozvěděli, a ani po vydatné mediální masáži jsme mu nedávali velké šance. Vždyť nahnáním nových tváří do polární stanice, oprášením legendárního šmejdu z vesmíru a kupou čerstvě napadaného prašanu stejně hustou atmosféru automaticky nevytvoříte. Nakonec to však úplně špatně nedopadlo.

Věc: Počátek sice úplně nestojí na vlastních nohách, když se snaží poměrně často odkazovat na Carpenterův film (závěrečné navázání ovšem opravdu potěší), ale jakmile zapomenete, že v podobných kulisách už jednou pobíhal zarostlý Kurt Russell, není problém se dobře bavit. Obsazení je totiž sympatické a drsné (včetně ženské hrdinky s tváří Mary Elizabeth Winstead), monstrum je i přes minimální užití praktických efektů (dojde na ně jen mimo akční scény) patřičně nechutné a režisér chápe, že jít proti Carpenterovi tváří v tvář je naprostá sebevražda.

Věc: Počátek (The Thing, 2011) Věc: Počátek (The Thing, 2011) Věc: Počátek (The Thing, 2011) Věc: Počátek (The Thing, 2011)

Film proto ubírá na atmosférickém čekání a sílící paranoi, a na jejich místo staví řízné akční scény, divoké tempo a ověřené, nicméně perfektně funkční lekačky, které slabším povahám mohou trochu provětrat nervy. Jen kdyby příběh dával o trochu větší smysl (závěr už je opravdu hodně silný úlet) a film ze sebe dokázal alespoň na moment setřást auru zbytečného požírače mršin. Takhle máme před sebou příjemnou, neurážející jednohubku, jejíž výživové hodnoty jsou na úrovni McSmažáku.

Blučko je samozřejmě horká novinka a jako taková vypadá nadmíru dobře. Jenže pouze v případě, že sáhnete po americké edici. Ta česká totiž vypadá, jakoby ji distribuce koupila od islámských teroristů, kteří se nás snaží zneškodnit sofistikovaným vypálením zorniček. Mizerné podání barev, katastrofálně vybledlá černá, hrůzostrašně mrtvolné tělovky, téměř nulová drobnokresba a softwarové hrátk,y, kam jen oko dohlédne. Kdepak, takhle si film na Blu-ray skutečně nepředstavujeme ani při ranní kocovině. Vždyť lépe vypadají i kdejaké neumětelské ripy na torrentech!

Zvukově si disk pošramocenou fazónu malinko napravuje, když útočí vcelku slušnou dynamikou, hladkými přechody mezi kanály a čistým podáním dialogů, efektů i doprovodného soundtracku. Jenže k čemu je to dobré, když se na film nedá v podstatě koukat, protože vás po chvíli začne bolet hlava z toho, jak nekontrastní, pobledlý a zcela zřetelně deformovaný obraz vám za několik stovek hodlají „tuzemští vyčůránci“ podstrčit.

TIP: Další FullHD screenshoty v PNG a podrobné technické informace o obrazu a zvuku najdete na našem samostatném Blu-ray profilu filmu

Ruce pryč, a raději se podívejte za hranice. Tam dostanete i nějaké ty bonusy, s nimiž se česká edice už vůbec nenamáhala.