Společnost Sony představila první OLED TV na světě: XEL-1
1. října představila společnost Sony první OLED televizor na světě, XEL-1 s jedenáctipalcovou obrazovkou. Technologie OLED emituje světlo, nevyžaduje podsvícení a představuje tak novou podobu televize, tenkou pouhé 3 milimetry. OLED displej spotřebuje v porovnání s konvenčními displeji menší množství energie, protože struktura OLED nevyžaduje zvláštní zdroj světla a lze ji napájet pomocí velmi nízkých napětí.
Náměstek výkonného ředitele Sony, Katsumi Ihara, při představení XEL-1: „Dnešním dnem jsme naplnili slib učiněný na dubnovém FINETECH JAPAN, kdy jsme se zavázali do konce tohoto roku uvést na trh komerční OLED TV. Potenciál OLED TV je neomezený. Sony bude i nadále investovat do této technologie a spolupracovat se svými partnery, včetně společností vyvíjejících materiály, s cílem vybudovat a rozšířit odvětví OLED.“
Televizor OLED TV XEL-1 s 11" displejem
Doporučená koncová cena: 200000 jenů (cca 32000 Kč)
Klíčové vlastnosti OLED TV Sony XEL-1
Tloušťka pouhé 3mm!
OLED emituje světlo a nevyžaduje podsvícení – a představuje tak novou podobu TV, tenkou pouhé 3 milimetry.
Vysoký kontrast umožňuje dokonalé odstíny černé
Světlo emitující struktura OLED zabraňuje emisi světla při reprodukování černé. XEL-1 reprodukuje dokonale i velmi tmavé odstíny a díky schopnosti řídit všechny fáze emise světla dokáže reprodukovat barevné tóny a jemné detaily pro konvenční displeje nedosažitelné.
Vysoký jas vytváří zářivý obraz
Unikátní technologie Sony Super Top Emission dosahuje účinné světelné emise z organických materiálů a vysoký špičkový jas. Ve výsledku tak XEL-1 věrně reprodukuje světelné efekty, jako například odrazy slunce nebo ohňostroje.
Systém reprodukce barev přinášející živé, přirozené barvy v tmavých i jasných scénách
Patentované organické materiály Sony, struktura s mikrokavitami Super Top Emission a zabudované filtrovací technologie extrakce barev umožňují reprodukovat velmi čisté a živé barvy.
Struktura mikrokavit extrahuje nejčistší světlo výběrem délky optické cesty odpovídající vlnové délce jednotlivých organických vrstev pro každou z RGB barev.
Plynulá reprodukce rychle se pohybujících scén, jako jsou například sportovní akce
Spontánní kontrola světla emitovaného vrstvou organického materiálu vytváří plynulý a zároveň přirozený obraz rychle se pohybujících dějů.
Nízká spotřeba
OLED displej spotřebuje v porovnání s konvenčními displeji menší množství energie, protože světlo emitující struktura OLED nevyžaduje zvláštní zdroj světla a lze ji napájet pomocí velmi nízkých napětí.
Obětavá a soustředěná týmová práce dává vzniknout produktům, které se mohou pochlubit celosvětovým prvenstvím
Kazuyuki Nojima
Product Design Section, E Business Development Dept., TV Business Group
„Jako vedoucí vývoje tohoto modelu jsem dohlížel na celý vývoj produktu. Funkci vedoucího vývoje produktů zastávám bezmála 10 let, ale ještě nikdy jsem nepracoval s takovým množstvím specialistů z různých oborů. Uvedení Sony OLED TV bylo diskutováno s účastníky celého vývojového procesu: od návrhu přes vývoj panelu displeje, technické zpracování, zajištění kvality, management výrobního procesu, až po marketing. Věřím, že jsme v Sony mohli představit tento produkt jako první na světě především díky tomu, že všichni zainteresovaní byli trvale soustředěni společnému cíli. Těším se na další spolupráci s tímto týmem při propagování předností OLED technologie po celém světě.“
Snaha o nápadně odlišné produkty
Yuichi Iwase
Product Developmentt Dept., Display Device Development Group and Advanced Display Production Dept., ADBD
„Jako vedoucí projektu zobrazovacího panelu jsem usiloval o zcela odlišný produkt. Tenký design a nádhernou kvalitu obrazu OLED displejů je třeba využít k maximálnímu účinku. Další výzvou bylo navrhnout produkt, který zanechá trvalý dojem. Museli jsme také překonat neočekávané překážky, které stály v cestě masové produkci zobrazovacích panelů. Avšak absence příkladů z minulosti nebyla nikdy omluvou, proč se o něco nového nepokusit. Tuto novou, unikátní výzvu s nadšením přijali i pracovníci odpovědní za vývoj modulů OLED TV a výrobu produktu ve firmě Inazawa TEC. Těším se na další posouvání hranic a možností televizorů.“
Nepopsatelný půvab OLED TV
Ryouta Yamauchi
Display Marketing Dept, Consumer AV Products Marketing, Sony Marketing (Japan) Inc.
„Když jsem poprvé uviděl OLED TV, byl jsem překvapen, jak tenký tento zobrazovací panel byl a jak nádherný měl obraz. Největší výzvou při marketingu produktu bylo nalezení způsobu, jak vyjádřit působivost produktu, kterou není možné popsat slovy. Cítil jsem, jak důležité je pro lidi vidět a vnímat produkt osobně. Kromě předvedení vysoké kvality displejů přímo v obchodech jsme proto OLED TV představili také na nových místech, jako například v hale Ritz Carlton Tokyo Club, v salónku první třídy aerolinek JAL na letišti Narita Airport a v předváděcím centru vozů Lexus. Doufám, že se každý bude moci seznámit s krásou OLED TV osobně.“
Symbol obrody technologické síly společnosti Sony
Dr. Ryoji Chubachi
President and Electronics CEO
„Po překonání desetiletí překážek dospěly televizory OLED ke komerčnímu využití. Dnešní uvedení bylo možné jen díky houževnatému úsilí mnoha zaměstnanců společnosti Sony. Jako jeden z účastníků tohoto projektu jsem konečným uvedením produktu hluboce dojat. OLED TV je symbolem obrody technologické moci společnosti Sony a vlajkovou lodí našeho protiútoku. Sony bude i nadále uvádět na trh unikátní produkty postavené na našich špičkových technologiích.“
Tento článek byl přeložen z japonštiny z listopadového vydání bulletinu Sony Family.
Odkazy a zdroje: Sony Japan
Komentáře