Sony jde do virtuální reality s Projektem Morpheus!
Zvěsti z minulého měsíce, hovořící o tom, že Sony na právě probíhajícím GDC představí vlastní brýle virtuální reality, se potvrdily. President Sony Shuhei Yoshida odprezentoval prozatím pouze prototyp technologie, kterou interně nazývá Project Morpheus a která má přinést – podobně jako Oculus Rift – revoluci do hráčského zážitku.
Výsledkem tříletého dumání a testování je headset s FullHD LCD displejem, který nabízí devadesátistupňové zorné pole a bude úzce spolupracovat s novou PlayStation kamerou a dnes již silně zanedbaným pohybovým senzorem PlayStation Move. Tahle dvě udělátka totiž budete potřebovat pro kvalitní snímání pohybů využívaných při svém hraní s nasazenými brýlemi na očích. Což je – ruku na srdce – trochu komplikované. Rozhodně víc, než kdyby VR fungovalo například s Kinectem (a Microsoft na VR rovněž pracuje).
Headset se každopádně připojí pomocí USB a HDMI kabelu, přičemž do budoucna je v plánu Sony umožnit práci s virtuální realitou bezdrátově. Headset by rovněž neměl vůbec vytvářet tíhu na citlivé oblasti tváře jako jsou nos či tváře.
Sony rovněž představila šest oblastí, které jí mají domoci k maximálnímu virtuálnímu zážitku. Jsou mezi nimi obraz (headset má být kvalitní a adekvátně lehký, aby byl pohodlný), zvuk (firma nyní pracuje na zlepšení v oblasti imerzivity zážitku), snímání pohybů (již zmíněná PS kamera), ovládání (pomocí PS Move) a v neposlední řadě obsah, nebo-li hry. Sony úzce spolupracuje s vývojáři z Epic Games či Cryteku, takže o zajímavou náplň se asi bát nemusíme. Ostatně již na GDC stánku je možné testovat například nový díl legendárního Thiefa.
Odkazy a zdroje: The Verge
Komentáře