Shrek: Zvonec a konec ožil ve 3D díky technologiím HP

vydáno 28. 7. 2010 | autor HP Česká republika | sekce Tiskové zprávy | téma Filmy, IT a software

Tagy: 3D, Citiq, DreamWorks, film, Hewlett-Packard, HP, HP DreamColor, HP Halo Telepresence Solutions, HP ProLiant, HP StorageWorks Enterprise Virtual Array, HP StorageWorks X9000 Network Storage Systems, HP Z800, Shrek, Shrek Forever After, Shrek: Zvonec a konec

HP - logo

Síla technologií HP se znovu spojila s kreativitou studia DreamWorks Animation SKG při tvorbě poslední kapitoly série filmů o zlobrovi jménem Shrek, která pod názvem Shrek: Zvonec a konec zamířila ve 3D i do českých kin.

Diváci mohou obdivovat armádu zelených zlobrů, stovky tančících čarodějnic a všechny ostatní originální postavičky z této série tak jako ještě nikdy předtím – v úžasném 3D. Převratné technologické prvky zčásti umožnily technologie HP, které hrály roli při tvorbě celé série filmů o Shrekovi, od počátku až do konce.

Technologie použité při výrobě filmu Shrek: Zvonec a konec zahrnovaly pracovní stanice HP Z800, blade servery HP ProLiant, telekonferenční řešení HP Halo Telepresence Solutions, úložná řešení HP StorageWorks Enterprise Virtual Array a HP StorageWorks X9000 Network Storage Systems a v neposlední řadě špičkové monitory HP DreamColor.

„U nás v DreamWorks Animation vytvoříme dva až tři 3D filmy ročně, takže naším záměrem je nabídnout divákům zážitek té nejvyšší kvality při sledování každého nového filmu,“ uvedl Ed Leonard, ředitel technologií studia DreamWorks Animation. „HP nám pomáhá tohoto cíle dosáhnout tím, že našim filmařům poskytuje nejlepší nástroje a produkty tak, aby je technická stránka neomezovala, ale naopak posouvala vpřed.“

Shrek: Zvonec a konec (Shrek Forever After, 2010)

„Studio DreamWorks Animation je známé tím, že díky neustálému posouvání hranic inovací pokaždé překvapuje diváky novými postupy,“ uvedl Kobi Elbaz, ředitel obchodní jednotky zákaznických řešení pro oblast Evropy, blízkého východu a Afriky, divize osobních počítačů společnosti HP.

„HP se zavázalo k neustálým investicím do výzkumu a vývoje, aby mohlo zákazníkům, jako je studio DreamWorks, poskytovat inovace, které boří bariéry kreativity a dovolují tak vzniknout nové generaci filmů.“

Pro jejich nepřekonatelný výkon zvolili umělci DreamWorks Animation pro design všech součástí filmu, od postav až po nasvícení scény, pracovní stanice HP Z800. Podle DreamWorks Animation vykázaly pracovní stanice HPZ800 znatelně vyšší výkon oproti svým předchůdcům s nárůstem rychlosti až o 50 procent.

Renderingová farma studia DreamWorks Animation pro film Shrek: Zvonec a konec (Shrek Forever After), která se skládá ze skupin počítačů pracujících v součinnosti na zpracování animovaných sekvencí, byla největší a nejvýkonnější, jaká kdy byla v tomto studiu při produkci počítačem animovaného filmu použita.

Během tvorby filmu Shrek: Zvonec a konec bylo použito 76 terabytů dat a zabrala více než 46 milionů hodin renderingu v porovnání s 6 terabyty a necelými 5 miliony hodin v případě prvního filmu Shrek z roku 2001.

K vylepšením technologie nasvětlení scény se přidaly i obrovské pokroky při vývoji jednotlivých postav, zejména pak nejnovější efekty a nástroje pro tvorbu věrně vypadajících vlasů.

Shrek: Zvonec a konec (Shrek Forever After, 2010)

V původním filmu Shrek byly vlasy postav většinou krátké a při modelování se vycházelo z jednolité hmoty, ke které bylo přidáno několik pramenů tak, aby bylo dosaženo co nejpřirozenějšího vzhledu. Vzhledem k úrovni tehdy dostupných technologií byly například vlasy princezny Fiony navrženy jako jeden dlouhý cop, který už se dále nijak zvláště nepohyboval.

Díky nejnovějším technologiím měli při tvorbě filmu Shrek: Zvonec a konec umělci volnou ruku a mohli navrhnout animace vlasů tak, aby lépe podtrhovaly charakter jednotlivých postav. Díky tomu má nyní princezna Fiona ohnivé kadeře, které povívají ve větru a zvýrazňují tím její roli slavné zlobří bojovnice.

Díky použití nejnovějších animačních nástrojů a podpoře špičkových produktů HP se film Shrek: Zvonec a konec mohl stát živou laboratoří nových technologií, které byly použity neotřelými způsoby.

Široká podpora HP, která sahala od pracovních stanic HP Z800, na kterých pracovali tvůrci příběhu pomocí tabletů Citiq, přes servery ProLiant BL460c G6 až po monitory DreamColor a tiskárny, které zaručovaly barevnou konzistenci ve všech stupních produkce, pomohla filmařům studia DreamWorks Animation přetavit původní nápad do výsledného filmu, který přichází na plátna kin.

Zajímavosti o filmu Shrek: Zvonec a konec

  • Vývoj „účesu“ princezny Fiony v podobě zlobřice zabral digitálním umělcům devět měsíců.
  • Shrek měří přes dva metry deset, má 22 zubů a jeho ruka měří 34,3 cm od kořene dlaně po špičku prostředníčku. Boty by nosil jednašedesátky, což je stejná velikost, jakou má Shaquille O'Neal.
  • Rampelník vystřídá během filmu čtyři různé paruky: paruku obchodníka, paruku pro projevy, nazlobenou paruku a vítěznou paruku.
  • Rampelníkova chodidla měří 15,8 cm, což je zhruba délka chodidla dvou až tříletého dítěte.
  • Podklady pro tvorbu bitvy mezi zlobry a čarodějnicemi byly vytvořeny pomocí technologie snímání pohybu. Pohyby pro herce připravili tři zkušení odborníci v oblasti bojových umění s více než 22 lety praxe dohromady, z nichž jeden byl učitel aikida a druhý americkým šampionem wu-shu.
  • Během natáčení bylo rozepsáno, nahráno a rozkresleno ve storyboardech 65 sekvencí. Do finální podoby filmu se jich dostalo jen 32.
  • Ve zlobřím táboře je 35 loučí v 59 záběrech. To je 2065 vrstev loučí, nebo 4130 pokud bereme v potaz stereoskopickou technologii.
  • Tvůrci filmu Shrek: Zvonec a konec vytvořili 74016 variací zlobrů, z nichž pouze 51 bylo poté použito pro veškeré záběry, kde se zlobři vyskytují.
  • Na tanečním parketu a na balkónech se ve chvíli, kdy je Shrek předveden před Rampelníka, pohybuje 430 čarodějnic.
  • Pro zlobry muselo být navrženo i spodní prádlo, protože jejich kilty byly při tanci poněkud příliš odhalující. U čarodějnic s podobným problémem byla pouze revidována simulace jejich šatů tak, aby k odhalování nedocházelo.
  • Podkladem pro tancující zlobry byla nahrávka profesionální taneční skupiny s přibližně tuctem členů. Choreografem byl Michael Rooney, syn Mickey Rooneyho.
  • Ve vzduchu Fioniny komnaty na starém hradě poletuje 449166 částeček.

O filmu Shrek: Zvonec a konec

Když si podáte nebezpečnou dračici, zachráníte krásnou princeznu a tchýnino království, co dalšího ještě můžete dokázat? Pokud se jmenujete Shrek, pravděpodobně trochu zfotrovatíte. Místo toho, aby jako za starých dobrých časů děsil vesničany, teď jim otrávený Shrek rozdává autogramy. Co se to stalo s divokým zlobrem?

Protože se mu stýská po době, kdy byl „pravým netvorem“, podepíše Shrek smlouvu se lstivým prodavačem iluzí Rampelníkem. V tu chvíli se ocitne ve zvrácené alternativní verzi království Za sedmero horami, kde jsou zlobři houfně pronásledováni, Rampelník je králem a Fiona ho ve skutečnosti nikdy nepotkala.

Tak musí Shrek napravit, co spískal, zachránit přátele, obnovit svět takový, jaký býval, a znovu získat svou Pravou lásku.

O společnosti DreamWorks Animation

DreamWorks - logo

DreamWorks Animation produkuje CG animované celovečerní filmy, televizní speciály, seriály, živé vysílání i online digitální obsah nejvyšší kvality pro diváky na celém světě. Společnost byla jmenována jedním ze 100 nejlepších zaměstnavatelů (100 Best Companies to Work For) podle časopisu Fortune dva roky po sobě; v letošním roce jí na tomto seznamu patří 6. místo.

Všechny celovečerní filmy společnosti DreamWorks Animation jsou aktuálně vytvářeny ve 3D provedení. Ve studiích DreamWorks Animation dosud vzniklo 20 animovaných celovečerních filmů, včetně série Shrek, titulů Madagaskar, Kung Fu Panda či Jak vycvičit draka. Nejbližším připravovaným snímkem je celovečerní film Megamind (Megamysl), jehož premiéra ve 3D je plánována na 5. listopadu letošního roku.

Související články

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Tiskové zprávy

Komentáře