Scott točí nové Vetřelce na RED kamery

vydáno 20. 12. 2010 | autor Štěpán Čermák | sekce Novinky | téma Filmy, Foto a video

Tagy: prequel, RED, RED EPIC, RED ONE, Vetřelec, videokamera

Jim Jannard, zakladatel RED, si musí v posledních dnech samou radostí mnout ručičky. Jeho kamery se totiž objevují pod stále větším množstvím projektů a každý kameraman, který je dostane do rukou, je z nich nadšením bez sebe.

Platilo to o Johnu Schwartzmanovi, který se rozhodl na RED kamery točit nového Spider-Mana, platilo to o Peteru Jacksonovi, který si je zvolil na natáčení dvoudílného Hobita a čerstvě to platí i o pánovi se jménem Dariusz Wolski.

Wolski stál jako hlavní kameraman u filmů jako Eagle Eye, Crimson Tide nebo nová Alenka v říši divů a Ridley Scott si ho vybral i na natáčení obou prequelů Vetřelce (recenze). A právě v souvislosti s Vetřelcem se Wolski nedávno rozpovídal o nových kamerách RED Epic, které si zvolil jako hlavní mašinky p®ohánějící celý projekt.

Podle jeho slov nové RED Epic kamery způsobí další revoluci napříč několika spektry filmového průmyslu. Co přesně taková krkolomná formulace znamená, se pravděpodobně dozvíme, až ona revoluce začne.

Videokamera RED EPIC

Moc dlouho na ten okamžik ale čekat nebudeme, RED Epic začínají být centrem pozornosti kameramanů spousty velkých blockbusterů. Je to logické. Kamery jsou malinké, takže je není problém používat ani ve stereo-rigu, a přitom mají obdivuhodné schopnosti.

Wolski vyzdvihoval to, co jsme za poslední tři týdny zmínili už několikrát, tedy možnost točit v 5k i při frameratu 120fps, aniž by docházelo ke ztrátě kvality (nebo rozlišení). Obzvlášť u projektu typu Vetřelec navíc ocení HDRx technologii (ačkoliv jí zatím nezmiňoval), tedy možnost docílit expoziční pružnosti vyšší než u filmu (což zatím žádná digitální technologie nedokázala).

Žádný obyčejný smrtelník krom několika vyvolených kameramanů a režisérů jí ještě v akci neviděl, ale podle zmiňovaného nadšení to vypadá, že bude HDRx opravdu hodně schopná fičurka. Ostatně expoziční pružnost byla jedna z posledních věcí, které „vyzrazovaly digitál“.

RED Epic se prostě objevuje u stále více velkofilmů a vypadá to, že o ní ještě hodně uslyšíme. V souvislosti s RED kamerami se mluvilo o revoluci už při objevení se RED One. To je dlouhá doba a možná se nedá mluvit o úplné revoluci, RED o sobě ale dalo zatraceně dobře vědět a po technologické stránce jsou jejich kamery pořád o krok napřed.

V souvislosti s 3D těď ale o RED Epic uslyšíme podstatně víc, než o jejích předchůdcích. Pokud totiž chce filmař točit ve stereu (do čehož budou studia režiséry tlačit, to je jasné) a chce, aby to vypadalo jako film, jinou alternativu vlastně ani nemá.

Související články a recenze

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Mitchell & Johnson 800: hi-fi produkty vyrobené v Británii

Mitchell & Johnson 800: hi-fi produkty vyrobené v Británii | 35 komentářů

Společnost Mitchell & Johnson svojí sérií hi-fi …

OnePlus vstupuje na trh televizí

OnePlus vstupuje na trh televizí | 30 komentářů

Společnost OnePlus, která je známá svými smartphony, …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Váš Gravatar účet pro tento e-mail bude použit pro zobrazení ikonky.