Putování s dinosaury (recenze Blu-ray)

vydáno 13. 5. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma 3D, Filmy, Z domova

Tagy: Blu-ray, film, Putování s dinosaury, recenze, Walking with Dinosaurs

Putování s dinosaury (Walking with Dinosaurs, 2013) (Blu-ray)

Dokumentární série Putování s dinosaury si získala obdiv a oblibu publika díky preciznímu zpracování bohatému na informace, které dokáží přikovat k televizi i tu sortu diváků, která na Primu Zoom překlikne jen při hokejových přestávkách, a to se navíc musí umáčknout při snaze odskočit si na chvíli zpět k doktorům z novácké Ordinace. Proto je škoda, že nový přírůstek do série mnoho zajímavého nenabízí a je více než cokoli jiného zábavou vhodnou výhradně pro nejmenší.

Namísto seriózního dokumentu totiž dostanete téměř regulérní fikční vyprávění postavené na jednoduchém schématu kruhu dinosauřího života, když sledujete, jak se nedomrlé mládě postupně protlačuje na vůdce smečky a ve finále i do role otce rodu. Na cestě na něj samozřejmě číhá řada překážek a protivenství v podobě masožravých predátorů či přírodních neštěstí, z žádné se ovšem nedaří vydolovat nic víc než nepříliš výraznou vložku mezi infantilně stylizovanými dialogovými výměnami.

Ty jsou největším kamenem úrazu, neboť jsou očividně mířené na diváky mladší deseti let a z toho důvodu jsou pro kohokoli odrostlejšího dětským papučím nudné až otravné. Čemuž nasazuje korunu český dabing, jenž dětinskost mluveného slova pouze prohlubuje a navíc přidává i bonus v podobě překladů nápisů a názvů dinosaurů, což je pro změnu rušivé a zbytečné.

Putování s dinosaury (2013) Putování s dinosaury (2013) Putování s dinosaury (2013) Putování s dinosaury (2013)

Proto někteří mohou ocenit dvojici zajímavých možností na Blu-ray. První je verze bez úvodní a závěrečné sekvence s živými herci (beztak jsou o ničem a mají vás pouze posadit do pozice jednoho z dětí, pro které dinosauři již nejsou „cool“). Druhou pak možnost bez mluveného slova, jež film vrací zpět k dokumentárním kořenům, čímž se kvalitativní laťka přece jen malinko zvedá. Ostatně technicky je filmové Putování s dinosaury naprosto bezproblémovým produktem, který ví, že menším divákům řemeslná rutina stačí.

Což se odráží i na Blu-ray, jenž věrně prezentuje film v celé jeho kráse. Připravte se tedy na nádherně syté a živé barvy, povedené triky, které ani ve vysokém rozlišení nepůsobí marně. Vysokou ostrost, kontrast, výtečnou kresbu i černou. Zkrátka přesně to, co od nového titulu ve vysokém rozlišení očekáváte.

Chválu si však zaslouží i zvuková stopa (DTS-HD Master Audio 5:1), která nabízí dynamický rozsah nejlépe ošetřených blockbusterů (samozřejmě především v akci), precizní prostorovost, za všech okolností čisté dialogy (resp. voiceovery) a povedenou prezentaci soundtracku. Český dabing v Dolby Digital 5.1 je výkonově tradičně slabší, ale po technické stránce nikterak nestrádá.

Putování s dinosaury je titulem především pro děti, čemuž odpovídají i bonusy. Zapomeňte tedy na výživné featuretty a dokumenty o natáčení. Naopak se připravte na jednoduché interaktivní hry, v nichž zařazujete jméno dinosaura ke zvukové stopě. Zjišťujete další informace o jednotlivých, ve filmu zobrazených druzích. Anebo procházíte virtuální mapu Země.

Jediným zajímavým bonusem (vyjma v recenzi filmu zmíněných možností vypnutí hlasů a puštění zkrácené verze) je informacemi nabitý „trivia track“, jenže ten si zase užijete jen se znalostí angličtiny, neboť česká podpora chybí.

Zcela bizarní je pak rapové video jakéhosi otravného chlapečka jménem Benjamin Flores, který je podle Wikipedie hodně slavný v USA. Držme si palce, abychom o něm v Evropě ještě hodně dlouho neslyšeli.

Filmgame.cz Blu-ray filmu Putování s dinosaury poskytl k recenzi obchod Filmgame.cz. Děkujeme!