Prodeje 60“ a větších televizí prudce rostou

vydáno 3. 1. 2019 | autor Pavel Kreuziger | sekce Novinky | téma Televizory

Tagy: 4k tv, analýza, IHS Markit, prodeje, televize, trendy, velká úhlopříčka

Analytická firma IHS Markit zveřejnila zprávu, podle které zaznamenaly prodeje 60palcových a větších televizí ve třetím čtvrtletí 2018 40procentní meziroční nárůst.

Přestože celkové dodávky televizí v daném období stagnovaly, průměrná velikost obrazovky výrazně rostla. Důvodem byl i pokles cen 65“ a 75“ modelů.

„Každý rok v předvánoční nákupní sezóně se značky a prodejci snaží prosazovat stále větší velikosti displejů, aby udrželi růst držeb a posílili přijetí funkcí s přidanou hodnotou, jako jsou 4K či smart TV,“ říká Paul Gagnon, výkonný ředitel IHS Markit pro výzkum a analýzu. „Letos v mnoha klíčových slevových akcích hrají roli 65“ 4K TV, což vede k menšímu zájmu o menší velikosti obrazovky pod 50 palců.“

Celkové dodávky TV v segmentu 50 až 59 palců také rostou, naopak prodeje TV s úhlopříčkou pod 49 palců začaly klesat.

IHS Markit dodává, že podíl 4K TV na celkových dodávkách dosáhl ve třetím čtvrtletí 2018 rekordních téměř 44 procent jednotek a 71 procent tržeb.

„Ceny 65palcových 4K LCD TV poklesly v Severní Americe na průměrných 1 110 dolarů ve třetím čtvrtletí z 1 256 dolarů ve čtvrtletí předchozím. V Číně byla průměrná cena 65palcových televizí dokonce ještě nižší – 928 dolarů, neboť pod 1 000 dolarů už spadla ve druhém kvartále.“

IHS Markit sice svoje výhledy pro trh TV nekomentovala, ovšem další analytici očekávají, že trend spočívající v růstu obrazovek a poklesu cen bude i nadále pokračovat.

Zdroj: FlatpanelsHD

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Další Novinky

Komentáře