Levnější PlayStation 3 trhá rekordy
Během několika týdnů od říjnového poklesu ceny 80 GB modelu Sony PlayStation 3 a uvedení nejlevnějšího 40 GB modelu (viz PlayStation 3 bude levnější a ještě levnější) velmi výrazně vzrostly celkové prodeje této herní konzole, která je zároveň nejlevnějším Blu-ray přehrávačem na trhu.
Jedná se přitom o zlepšení v řádech stovek procent. Zatímco dlouhodobý průměr v době před zlevněním byl asi 30000 – 40000 prodaných konzolí týdně, dva týdny po úpravě cen a uvedení základního 40 GB modelu to už bylo 75000 kusů, v minulém týdnu pak tento počet přesáhl 100000. Jak je vidět, levnější zboží je zaručeným lákadlem, zvlášť na předvánočním trhu – to se ostatně ukázalo i v případě „stodolarového“ HD DVD přehrávače Toshiba HD-A2.
Prodeje PS3 tedy konečně rostou a Sony má šanci napravit si trochu pošramocenou reputaci. Pokud se totiž budeme držet celkových prodejních čísel aktuální konzolové „trojky“, není na tom PlayStation 3 rozhodně nejlépe:
- Nintendo Wii – 9,3 milionů
- Microsoft Xbox 360 – 11,6 milionů
- Sony PlayStation 3 – 5 milionů
Údaje jsou celosvětové a počítají se od uvedení konzole, což je ale trochu nespravedlivé, protože Xbox 360 je na trhu už druhý rok. Srovnání prodejů za měsíc září 2007 ovšem hovoří stejnou řečí:
- Nintendo Wii – 501000
- Microsoft Xbox 360 – 527800
- Sony PlayStation 3 – 119400
Jak je vidět, PS3 se opravdu zatím příliš dobře neprodává. Zástupci společnosti Sony věří, že snížením ceny bude jejich konzole lépe konkurovat především revolučnímu zařízení Nintendo Wii, kterého se v poslední době začíná nedostávat (zřejmě kvůli problémům s výrobou). Doufají také, že větší základna majitelů PlayStation 3 bude mít zásadní vliv na úspěch Blu-ray technologie podobným způsobem, jako PlayStation 2 před deseti lety na rozšíření filmových DVD.
Už teď je ale jasné, že to nemusí být pravda – jen velmi malé množství lidí si totiž pořizuje PS3 jako přehrávač Blu-ray disků, naprostá většina chce prostě jen hrát hry. V důsledku toho se velmi výrazným způsobem snižuje počet Blu-ray filmů zakoupených na jeden Blu-ray přehrávač, čehož může konkurence v podobě HD DVD snadno využít v marketingově statistických soubojích. Pak už stačí jen říct, že se v Evropě se kupuje více HD DVD než Blu-ray a hned je všechno naopak…
Odkazy a zdroje: Engadget HD, Reg Hardware, Blu-ray.com, High-Def Digest, GameIndustry.biz
Komentáře