Ladíme! (mini recenze Blu-ray)

vydáno 4. 6. 2013 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Z domova | 1 komentář

Tagy: Anna Kendrick, Blu-ray, film, Ladíme!, mini recenze, Pitch Perfect, recenze

Ladíme! (Pitch Perfect, 2012) (Blu-ray)

Představte si disneyovský Muzikál ze střední bez otravných charakterů, cukrkandlového vizuálu, jalových písniček a s výrazně silnějším dějovým obloukem a dostanete Ladíme!. Novou hudební komedii, která si bere na paškál tzv. „a capellas“ – soubory, které zpívají za doprovodu zvuků vyluzovaných zásadně svými ústy. Trochu jako beat box, jenom melodičtější a méně „nigga“.

Do jedné z těchto sebranek přichází Beca. Cílevědomá DJka, která se s nikým nepřátelí, nikdo ji nezajímá a jejím jediným snem je urychleně odejít ze školy a začít hrát po klubech častěji než David (ba)Guetta. Jak už to ale v podobných filmech bývá, časem zjistí, že zařadit se do kolektivu je důležité, stejně jako otevřít své srdce a zazpívat si Party in USA od Miley Cyrus. Vždyť to znáte.

Ladíme (2012) Ladíme (2012) Ladíme (2012) Ladíme (2012)

Ladíme! však žánrovými klišé proplouvá nečekaně ladně, zachází s nimi inteligentně a především se nebojí si z nich čas od času utahovat a ještě vzdát poctu legendárnímu Snídaňovému klubu Johna Hughse a hollywoodské hudební dramaturgii. Pravou výhrou, jež Ladíme! vymezuje od strojových rychlokvašek, je ale obsazení v čele s Annou Kendrick a Rebel Wilson, disponujícícími jak komediálním, tak pohybovým a pěveckým talentem, takže jakmile se začne mluvit, zpívat a tančit, nemáte nutkání provrtat si mozek kremrolí, ale naopak si (pokud nemáte alergii na mainstreamový pop) začnete bezděčně přiklepávat do rytmu.

Což je věc, která se hudebnímu filmu/muzikálu povedla naposledy v remaku slavného Hairspraye. A není těžké uhádnout proč. I Hairspray se totiž mohl pochlubit solidním humorem a fantastickou choreografií, které ve spojení s líbivou muzikou zkrátka rozpustily jakékoliv předsudky. Ladíme! chytne už první písní a ačkoliv v prostředku trochu zpomalí a ke konci nemá čím překvapit, ve svých hlavních disciplínách si vede naprosto suverénně. Tak mu dejte šanci i přes omleté poselství a předvídatelnou dějovou konstrukci.

Povedl se i samotný disk, který minimálně po zvukové stránce předvádí jeden z nejlepších mixů letošního roku. Jistě, dialogy jsou jako u většiny komedií nevýrazné. I tak ale splňují veškeré nároky na čistotu a vyváženost v rámci celkové stopy, a jakmile se pustí do akce hudba, je Ladíme! mezi špičkou. V hudebních číslech uslyšíte každý beat a každou hlásku jako byste byli na dokonalém koncertě. A užijí si ho s vámi i sousedi, protože tahle hutná stopa se při komunikaci se subwooferem vážně neostýchá.

Vizuálně pak lze vytknout máloco. Obraz je ostrý jako břitva, takže vás čeká hromada detailů jak v celcích, tak detailech, disk nemá nejmenší problém s kontrastem, podáním barev (hlavně tělovky jsou parádní), ani sytostí černé. Zkrátka kvalitní práce, jež navíc velmi dobře pracuje s prostorem (mrkněte na screenshoty z hudebních scén – nádhera). Jen ve stínech by mohlo blučko kreslit o trochu lépe (občas dojde ke slévání) a pár záběrů bylo trochu měkčích, než by se slušelo. Jinak palec vysoko nahoru pro Universal i Bontonfilm.

• Dva audiokomentáře (bez CZ titulků) – zevrubné audiokomentáře producentů a režiséra. Z hlediska informací zdaleka nejlepší z celkové bonusové nabídky.
  • Vystřižené a prodloužené scény (16 minut, HD, CZ titulky) – Dvanáct scén, které se do filmu nevešly. Některé zajímavé, některé zcela zaměnitelné.
  • Mezitím… (19 minut, HD, CZ titulky) – Alternativy ke scénám použitým ve filmu