Halloween vs. Halloween: Jak se povedl letošní Blu-ray ve srovnání s předchůdcem z roku 2007?
Dušičkový víkend je téměř za námi a nelze ho uzavřít lépe než porovnáním dvou vydání Carpenterova slavného Halloweenu. V předchozím článku jsem se zabýval kvalitami steelbooku i jeho obsahu, nyní se však podíváme na to, jak vedle nového masteru obstojí ten z roku 2007, který od skalních fanoušků a kritiků nesklízel v době vydání žádné velké ovace.
Na rovinu musím říct, že jakmile tyto dva transfery postavíte vedle sebe, 6 let starý přepis, který vycházel z ještě staršího masteru pro DVD, dostává brutálnější KO, než které dokáže během pár vteřin vykouzlit Michael Myers, necháte-li ho s člověkem na minutu o samotě. Původní verze trpí příliš velkým jasem, není bůhvíjak ostrá, sem tam se vyskytnou stopy špíny a barevné podání (natož kvalitní kresba stínů) je vesměs úplně mimo atmosféru filmu. Vše je příliš rozjásané, přebujelé… jako by vůbec nebyl podzim a Carpenter netočil atmosférickou pecku první jakosti.
Nový transfer v tomto směru napravuje společnostem Starz / Anchor Bay reputaci, neboť se mu daří zprostředkovat Halloween v podobě, která opět dovede kvalitně děsit a atmosférickou nit drží pevněji než kdy dřív. Výrazně se navýšila ostrost, takže nyní vidíte detailně nejen poletující listí, ale rysy tváří, vrásky a vzory na oblečení (podívejte se na svetr Laurie v nové verzi a pak se podívejte na starou). Barevné tónování je výrazně pochmurnější, některé tmavé scény, které působily přesvíceně a nabízely nepřirozené oranžové tělovky, byly opraveny a razantně se zvýšila i kresba v tmavých koutech domů a tím pádem i napětí, jež je základním kamenem Carpenterovy práce. Především lze kvitovat odstranění modrého nádechu (hned první screenshot!) některých sekvencí a rovněž absenci DNR, kvůli nimž působí obličeje z verze 2007 jako plastové figuríny.
Dobrou zprávou nicméně je, že stará verze již byla v zahraničních obchodech (přinejmenším e-shopech) nahrazena. Tudíž při objednávce dostanete přepis, za který se tvůrci nemusí vůbec stydět a který vzdává filmu hold adekvátním způsobem. Ještě aby ne, když přepis osobně schválil Dean Cundey, který stál během natáčení za kamerou!
Komentáře