Filmy vytvořené pomocí systémů Avid vydělaly nejvíce peněz

vydáno 17. 9. 2008 | autor Avid Technology, Inc. | sekce Tiskové zprávy | téma IT a software

Tagy: Avid, Avid Technology, Cesta do středu Země, Digidesign, DNxHD, film, Hancock, IMAX, Loupež po italsku, Media Composer, MIDI, Neuvěřitelný Hulk, Pan a paní Smithovi, Pro Tools, Sibelius, Softimage, SOFTIMAGE|XSI, Temný rytíř, Unity MediaNetwork

Avid - logo

28 největších filmových trháků letošního léta, které vydělaly více než 3,68 miliardy amerických dolarů, bylo vytvořeno zákazníky společnosti Avid Technology. Pro výrobu těchto filmů byl použit alespoň jeden ze systémů značky Avid®.

Ať již Batman – Temný rytíř, jehož výroba stála půl miliardy dolarů, nebo komedie House Bunny – většina těchto filmů byla tvořena ve workflow sestávající ze systémů Avid. Mezi tyto systémy patřily Avid® Media Composer®, kodek Avid DNxHD® 36 nebo Avid Unity™ MediaNetwork pro střih videa a ukládání dat; Digidesign® Pro Tools® pro úpravu a mixování zvuků, Sibelius® 5 pro skládání hudby a Softimage®|XSI® pro 3D animace, 3D design a speciální efekty.

„Našim zákazníkům se stále úspěšně daří bavit diváky po celém světě, a to i díky tomu, že při své kreativní práci používají naše integrované mediální nástroje,“ říká Gary Greenfield, CEO společnosti Avid.

Temný rytíř - Joker

Při tvorbě filmu Batman – Temný rytíř pod vedením Lee Smith, A.C.E bylo použito střihové workflow Avid a Avid Unity pro sdílení uložených dat. Díky tomu se týmu podařilo sladit speciální efekty akčních scén s temným a hlubokým laděním filmu. Celá tvorba filmu byla navíc mnohem komplikovanější, jelikož tým musel vytvořit také jeho IMAX verzi.

Tým původně pracoval s 16 filmovými stopami pro různé části filmu, což se ale posléze ukázalo velmi nepraktické pro dvě filmové verze. Na jedné časové ose byly tedy vytvořeny barevné korekce, což pomohlo vyrobit jak IMAX, tak tradiční verzi filmu zároveň. „Tím, že jsme mohli jednoduše vybrat dvě obrazové stopy a přepínat mezi nimi, probíhal celý proces plynule,“ říká Lee Smith.

Pro skladatele Hanse Zimmera, znamenala tvorba hudby k tomuto filmu mnohem náročnější práci, než na jakou byl zvyklý z jiných filmových projektů. Při práci byly používány přehrávače, ze kterých byly stovky výstupů a bylo také potřeba vícestopé nahrávání, ke kterému byly použity Pro Tools|HD®.

„Projekt měl nakonec přes 1000 zvukových stop, což pro nás znamenalo velkou výzvu zejména při jejich organizaci. Použili jsme pět Pro Tools systémů pro playback a šest pro nahrávání. Na systémy Pro Tools jsme se spolehli především kvůli jejich stabilní platformě – když stiskneme tlačítko play, víme, že to bude fungovat,“ říká Peter „Oso“ Snell, technický inženýr Zimmerova týmu.

Při tvorbě filmu Neuvěřitelný Hulk pracovalo šest střihačů s dalšími šesti společnostmi na celkem 667 speciálních efektech, z nichž 400 zahrnovalo počítačem tvořené postavy. Pro tvorbu Hulka a jeho protivníka Abomination byl použit software SOFTIMAGE|XSI, pro mixování filmových zvuků byl využit hardware Pro Tools.

Neuvěřitelný Hulk

Pro střih filmu bylo použito celkem devět systémů Avid Media Composer Adrenaline™ napojených na Avid Unity MediaNetwork se 17terabytovým sdíleným úložištěm dat, díky kterému mohli 4 střihači a tým asistentů mít současně přístup k médiím a flexibilně sdílet projekty za běhu.

Stříhalo se na 35mm anamorfotickém filmu v HD pomocí komprimovaného formátu Avid DNxHD 36, jež kreativnímu týmu umožnil nahlížet na obraz s velkým počtem speciálních efektů během offline postprodukce, zatímco mohli využívat výhod plynule průchozího střihového prostředí.

Použití HD materiálu také pomohlo k plynulému screeningu, ať již pro prohlížení denních prací či celého filmu. Například během produkce v Torontu vytvořil tým střihačů filmové sekvence ve formátu Avid DNxHD 36 a přenesl je na FireWire disku do studia, které mělo svoje vlastní sestavy Avid napojené na velký monitor pro prohlížení denních prací.

„Bylo velmi snadné získat dobrý dojem z celého materiálu a hned o něm diskutovat. Po celou dobu jsme mohli natáčet a pracovat s maximálním rozlišením. Bylo možno vidět každý pór, každé škubnutí svalu či strukturu pramínku vlasů přesně tak, jak filmaři chtěli,“ říká Rick Shamne, jeden z editorům kteří předtím v HD ještě nestříhali.

Při tvorbě stereoskopického 3D filmu Cesta do středu Země použila firma Hybride systém SOFTIMAGE|XSI pro tvorbu řady objektů, jako např. lebky dinosaura, obrovských masožravých rostlin či hejna ptáků. Vytvořili také několik virtuálních prostředí včetně diamantové komory, vulkánu či termální řeky. Celkově strávil tým 80 lidí v Hybridu více než 15 měsíců tvorbou 234 scén ve stereoskopickém 3D.

Cesta do středu Země

„Jednou z věcí, která nám vždy usnadní práci, je software SOFTIMAGE|XSI. Je to takové srdce našeho potrubí, jelikož se vše točí kolem něj. Tým v Hybridu používá XSI na všechno od modelování až po strukturování a finální výpočet scény,“ říká Phillipe Theroux, hlavní 3D supervisor v Hybridu a dodává: „XSI samozřejmě používáme také často na animace. Všechny funkce XSI jsou velmi užitečné. Zvláště u tohoto filmu jsme mohli tvořit kostry, které byly lehké a našim animátorům se s nimi snadno pracovalo.“

Hancock s Willem Smithem v hlavní roli byl stříhán na systémech Avid a hudba k němu byla zkomponována legendárním filmovým skladatelem Johnem Powellem za použití softwaru Sibelius a mixovacího systému Pro Tools. „Mezi nejužitečnější funkce softwaru Sibelius 5, které šetří čas, patří dle mého názoru filtr funkcí a schopnost měnit vzhled rytmických seskupení v souborech MIDI. Používám Sibelius pro všechnu moji práci,“ říká hlavní hudebník John Aston Thomas.

John Poweel a jeho tým navíc používali Sibelius ke skládání hudby pro mnoho dalších úspěšných filmů včetně Kung Fu Panda, Horton, Bourneovo ultimátum, X-men: Poslední vzdor, Doba ledová: Obleva, Happy Feet, Pan a paní Smithovi, Loupež po italsku, Agent Cody Banks a Shrek.

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

TP-Link Deco P9: hybridní mesh systém si poradí i se železobetonem

Společnost TP-Link přináší na trh nový hybridní mesh …

Homepage »

Další Tiskové zprávy

Komentáře