3 dny na zabití (mini recenze Blu-ray)

vydáno 1. 9. 2014 | autor Petr Semecký | sekce Recenze | téma Filmy, Z domova

Tagy: 3 Days to Kill, 3 dny na zabití, Blu-ray, film, recenze

3 dny na zabití (3 Days to Kill, 2014) (Blu-ray)

Mějte mě za blázna, ale já vážně doufal, že to Lucu Bessonovi tentokrát vyjde a naváže na z poslední doby stále nepřekonaný první díl 96 hodin. Kevin Costner totiž ani na stará kolena neztrácí na charismatu a jeví se jako adekvátní náhrada za Liama Neesona. Rodinné trampoty kombinované s akční zápletkou se v Bessonových rukách už jednou proměnily v žánrový klenot. A McG je rozhodně lepší řemeslník než Olivier Megaton, který nejprve odstřelil do té doby zábavného Kurýra. Poté znesvětil Zoe Saldanu v Colombianě. A nakonec zmrzačil i Neesona v 96 hodinách: Odplatě.

Z papírových předpokladů se zkrátka zdálo, že bychom mohli dostat zábavný francouzský import, jenže to by nesměl mít sám Besson velmi slabou hodinku. Jeho scénář je totiž katastrofa. Že bude zápletka o agentovi těsně před smrtí, který se musí postarat o dceru a mezitím zabíjet lidi hloupost, to se samozřejmě čekat dalo. Potíž je ale v tom, že Besson se ani nenamáhá obě linie spojovat. Na jedné straně tak stojí hezky naaranžovaná špiónská akce podepřená levnějším, ale stále akceptovatelným vizuálem. A na druhé rodinné melodrama, které si v ničem nezadá s Ordinací v růžové zahradě, a tak nudí k smrti.

Costner (s)prostě střídá polohu nabručeného dobrmana s kvérem proklatě nízko u pasu se snaživým tatínkovským kukučem, mezi přestřelkami s nájemnými zabijáky mlátí puberťáky po diskotékách a učí dceru jezdit na kole, a když nemá do čeho píchnout, kromě manželky občas zaskočí za rodinou černoušků, kteří se mu nacpali do bytu, v jehož útrobách je arzenál na start třetí světové války. Vážně, tohle už není zábavně hloupé. To je neředěná stupidita, kterou McG naneštěstí bere až příliš vážně, a tak se Costnerova honba za rodinným štěstím a důchodem nikdy nezvrhne ani do přepáleného guilty pleasure. Prostě jen ztělesňuje dvouhodinovou ztrátu času.

3 dny na zabití (2014) 3 dny na zabití (2014) 3 dny na zabití (2014) 3 dny na zabití (2014)

Ať už je film jakýkoli, jedno se mu musí nechat. Blu-ray má po technické stránce parádní. McG vždy dokázal vizuálně kouzlit a ačkoliv zde nedostal tolik zlaťáků, jako třeba u Terminator Salvation, vizuál si pohlídal. Obraz je tudíž i přes četné filtry, popřípadě ostré přechody ze světlých do tmavých prostor nádherně ostrý, nabízí velmi sytou černou, přesnou kresbu a vysoký kontrast, díky čemuž vás čeká fascinované civění na Costnerovu léty zvrásněnou tvář a blond lokýnky „prdelky“ Amber Heard.

A rozhodně je i co poslouchat. Dialogy vás pravděpodobně nikterak neuhranou, i když po technické stránce po nich nelze chtít víc. Avšak akční scény rozhodně umí předvést patřičnou dynamiku, rozvibrovat blány subwooferu a jednotlivých kanálů, takže pokud malinko přidáte na hlasitosti, můžete se začít strachovat o vaše okenní tabulky. Vážně slušná prácička, jen kdyby byla u lepšího filmu.

Bonusově je disk klasické nic proti ničemu. Pustíte si trailer, mrknete na pětiminutové záběry z natáčení a na konec vám zůstanou půlhodinové rozhovory s tvůrci, které vás svou formou textových otázek a odpovědí podle pera „píáristy“ dokonale uspí.

Filmgame.cz Blu-ray filmu 3 dny na zabití poskytl k recenzi distributor Magic Box. Zakoupit ho můžete v obchodě Filmgame.cz.