V Indii letí LCD
Dost možná se blíží čas, kdy Evropa a Spojené státy nebudou dominantní nákupní sílou trhu se spotřební elektronikou. Alespoň to značí doslova brutální nárůst prodeje LCD televizorů v Indii. Pravda, tamním uživatelům by měl někdo vysvětlit, že je plazma pořád podstatně lepší technologie a proto by měli kupovat především tu (už se těšíme na vaše komentáře pod článkem), to teď ale není důležité.
Důležité je, že zatímco v roce 2009 se v Indii prodalo 745000 LCD televizorů, téměř to samé množství produktů nakoupili Indové letos pouze během října, kdy z pultů kamenných obchodů zmizelo kolem sedmi set tisíc LCD. To je navýšení kupní síly, o kterém si v ostatních zemích – snad krom Číny – mohou nechat jen zdát.
Právě tyhle dvě asijské zemičky budou v příštích letech klíčovým hybatelem trhu s (nejen) spotební elektronikou. Co to znamená pro nás? Vzhledem k tomu, že mezi těmi sedmi sty tisíci říjnových LCD to byly především televizory od Sony, Samsungu a LG, tak především ztrátu exkluzivity produktů, opožděný nástup novinek na trh, nebo dokonce snížení zásob pro menší země.
I když totiž rostou továrny na LCD jak houby po dešti, na nástup asijských trhů – obzvlášť, pokud bude takhle markantní – firmy připraveny nebudou.
Komentáře