Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

vydáno 23. 5. 2011 | autor Štěpán Čermák | sekce Bleskovky | téma Filmy, Z domova | 13 komentářů

Tagy: Blu-ray, film, Hvězdné války, Star Wars, Star Wars Saga

Hvězdné války (Blu-ray)

Bontonfilm oficiálně potvrdil, co jsme tušili už několik týdnů: Hvězdné války na Blučku dorazí i do Česka a tentokrát to vypadá, že nebudeme ošizeni ani o žádné bonusy. Nejen to, potvrzen byl také dabing všech šesti dílů ságy, ačkoliv stále nevíme, v jaké technické kvalitě – jestli centrála LucasFilmu povolí i HD verzi ve více kanálech (v rámci DVD Pomsty Sithů totiž povolila pouze DD 2.0).

Hvězdné války si odbudou českou Blu-ray premiéru 16. září, tedy pouhé čtyři dny po mezinárodním releasu a ve stejný den jako v Americe.

V rámci naší Blu-ray databáze se můžete podívat na profily jednotlivých edic, které byly doplněny o české verze obalů. Žádnou novinku ale nečekejte, i ty budou identické se zahraniční edicí, takže už jste je pravděpodobně viděli v některé z našich předchozích novinek. Jediný rozdíl samozřejmě bude v českých nápisech.

Blu-ray profily (technické specifikace, obaly, bonusy):

Hvězdné války: Kompletní sága

Hvězdné války: Stará trilogie

Hvězdné války: Nová trilogie

Psali jsme o Hvězdných válkách na Blu-ray:

Star Wars na Blu-ray: Kompletní informace jsou venku!

Star Wars: THX certifikace potvrzena

Star Wars, Blu-ray a dabing? Ano, ale nový

Uložte si: Pošlete dál:

Nejnovější články

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Kamery do bytu přinesou maximální přehled o vaší domácnosti

Chcete vědět, co se děje u vás doma, když tam právě …

Testovací novinka

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit …

Homepage »

Komentáře

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Pavel (bez ověření), 23. Květen 2011 - 12:20

Obrázek uživatele Pavel

No to je supe! Teď už by mě jenom zajímala cena :-)

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil duuf (bez ověření), 23. Květen 2011 - 14:23

Obrázek uživatele duuf

Všech šesti?!!! Budto to je překlep, nebo budu do září slavit!!!!!!!

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil st39.6, 23. Květen 2011 - 17:21

Obrázek uživatele st39.6

ano, vsech sesti :)

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Lacike (bez ověření), 23. Květen 2011 - 18:08

Obrázek uživatele Lacike

Naozaj vznikne novy dabing pre vsetky diely? Podla informacii zo studia,ktore robilo novy dabing pre stare diely o redabingu novych dieloch nic nevedia.

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil st39.6, 23. Květen 2011 - 19:21

Obrázek uživatele st39.6

ano, naozaj :). tvrdí to distributor a pokud to nakonec nebude pravda, odvolávám se na klasické „don´t shoot the messenger“ ;). každopádně ve zmínkách o novém dabingu se mluvilo o tom, ze se v ramci nove trilogie nadabovavaly take nektere nove sceny … takze imo dadbing vznikat musel

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Michel (bez ověření), 24. Květen 2011 - 8:17

Obrázek uživatele Michel

Ne, nikoliv, jak mimo jiné potvrdil také překladatel nové i staré trilogie, František Fuka, na dabingforu.cz, pro Epizody I – III se žádný nový dabing dělat nebude. V těchto epizodách se pouze dodabuje několik scén, které budou na Bluray navíc oproti verzi, která běžela v kině. Toto dodabování ale v žádném případě nelze nazývat novým dabingem. To je jako tvrdit, že když se do filmu přidá pár scén a znovu se vydá, tak že jde o nový film…

Takže v tomto případě skutečně distributor podal mylné informace. Nový dabing bude pouze u Epizod IV – VI.

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil johnnym (bez ověření), 25. Květen 2011 - 1:38

Obrázek uživatele johnnym

Na BD mame konecne moznost vidiet filmy tak ako boli natocene, v maximalnej obrazovej a zvukovej kvalite, tak preboha naco dabing ??!!Vzdy, vzdy preferujem povodne znenie. V ziadnom pripade nechcem znevazovat pracu prekladatelov alebo dabingovych hercov, ale proste uz to nie je original.

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil st39.6, 25. Květen 2011 - 9:28

Obrázek uživatele st39.6

spravne :) ale dabing je pro divaky/zakazniky bohuzel smerodatnym bonusem…

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Michel (bez ověření), 25. Květen 2011 - 9:29

Obrázek uživatele Michel

Tak kdybychom chtěli slovíčkařit, tak možnost vidět v maximální obrazové a zvukové kvalitě původní trilogii (epizody IV – VI) tak, jak byla natočena, mít zatím bohužel nebudeme… Kéž by se George Lucas přece jen slitoval a vydal v HD na Blu-ray i původní (original, unaltered) verzi staré trilogie…

Jinak diskuze na téma, zda filmy dabovat či nechávat v původním znění s titulky, to je téma, na které se diskutovalo už tolikrát na tolika různých diskuzních fórech, i v oficiálních kruzích…

Jistě máš pravdu, že film s dabingem nikdy není úplně přesně takový, jaký byl v originále. Lze ale udělat takový dabing, který se originálu hodně blíží, a v případě Star Wars se rozhodně takový udělal: Dabéři byli vybráni přímo LucasFilmem, aby jejich hlas co nelépe odpovídal originálu, překlad byl svěřen Františkovi Fukovi, který je opravdu výborný a pečlivý překladatel a jeho překlad vždy s naprostou přesností odpovídá originálu, jak jen je to v rámci češtiny možné, a finální zvukový mix se dělal opět přímo v LucasFilmu, takže i divák, který sleduje film s dabingem uslyší všechny zvukové a prostorové efekty, které autor filmu zamýšlel.

A „naco proboha dabing“? Jak už jsem řekl, budu teď opakovat to, co už se mnohokráte všude možně řešilo, prostě existuje spousta lidí, pro které film v původním znění s titulky představuje mnohem méně kvalitní zážitek než film s dabingem – děti, starší lidé se špatným zrakem… Navíc i člověk, který nemá se čtením titulků problém, si kvůli nim vůbec nemá možnost užít onu maximální obrazovou kvalitu… Titulky jednak narušují obraz a pokud je musím většinu filmu pozorně sledovat, tak už mi vůbec nezbývá čas na to, abych se mohl soustředit na detaily, které mi vysoká kvalita obrazu nabízí…

Takže prostě dabing má svá pro i proti, a proto se taky už od dob DVD film vydává většinou s oběma zvukovými stopami – s tou původní i s dabingem…

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Markus (bez ověření), 25. Květen 2011 - 11:40

Obrázek uživatele Markus

Přesně jak říká tady Michel. V životě nepochopím, jak může někdo napsat „je pro divaky/zakazniky bohuzel smerodatnym bonusem“. Proč všichni uctívači originálu neustále cítí potřebu šířit tuto jedinou pravou víru a pořád smutnit nad tím, jak ten příšerný dabing plebs pořád vyžaduje.

Ještě pochopím, že se skuhrá ohledně televize nebo kina, kde když běží film s dabingem, je skoro nemožné dostat se k originálu. (Na druhou stranu, když běží film v originále, tak dabing pro kina vůbec neexistuje) Ale proč se pořád brečí ohledně umístění dabingu na Blu-Ray nebo DVD, kde existuje taková vychytávka v menu, které se říká „Audio“, to mi rozum nebere.

Jak psal Michel, co lidé, kteří anglicky neumí zbla (a těch je tuna, ať už si filmoví „fajnšmekři“ myslí co chtějí) a titulky jim z jakýchkoliv důvodů dělají potíže? Z filmu tak mají kulové a i když se může stát, že dabingem film ve výsledku cosi ztratí, je to pro ně i tak stokrát větší zážitek, protože přesně vědí, co se na obrazovce děje a co ti lidé říkají. (A v mnoha případech za tím nestojí lenost, čímž se s oblibou ohánějí anglofilové) Opravdu vás tak trápí, že na DVD existuje česká stopa? Není to „tak trochu“ sobectví a arogance? Je to s podivem, ale nežijete v ČR sami a váš vkus není tím jediným správným, tak furt nebrečte nad dabingem a přejte ho těm, kteří ho rádi mají. Oni vám ten originál určitě přejí… :)

P.S. Vím, zbytečný příspěvek, ale občas si to nemůžu odpustit… :)

P.P.S. Já osobně s originálem a titulky nemám žádný problém, ale dávám dabingu přednost jednoduše proto, že rád slyším češtinu…

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil st39.6, 25. Květen 2011 - 12:17

Obrázek uživatele st39.6

tady nekdo breci nad umistovanim dabingu na BD/DVD? „dabing je ale pro divaky/zakazniky bohuzel smerodatnym bonusem“ jsem napsal v reakci na johnnymuv prispevek. a to v tom smyslu, v jakem zni bez tveho prekrucovani, tedy ze je to proste smerodatna ficura, bez ktere by prodejnot byla podstatne nizsi. o jedine prave vire a jejim uctivani (WHAT THE FUCK) tu mluvis jen ty, ostatne diskuze na tohle tema uz mame davno za sebou. nikdo tu nikomu nic nevnucuje a rozhodne tu nepadaji podnety k tak utocne reakci, jako je ta tvoje

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil Markus (bez ověření), 25. Květen 2011 - 12:35

Obrázek uživatele Markus

No já si nemyslím, že má reakce byla nějak útočná. Možná trochu podrážděná, protože ať se na internetu vrhnu kamkoliv (Gorilla, MovieZone) ustavičně jen čtu nadávky na dabing, kde je vlastně úplně jedno, jak je kvalitní či jestli má člověk na vybranou, hned je to automaticky zlo. A když se ho člověk snaží obhájit, tak se mu dostane nadávek do kopáčů kanálů, lenochů a analfabetů, co nejsou schopní číst titulky… (Ano, i to jsem četl)

Ale uznávám, že jsem si měl spíš vypíchnout příspěvek johnnyho, než ten tvůj, tak promiň, jestli jsem se tě nějak dotkl, to nebyl záměr. Asi jsem dnes vstal levou nohou…

Re: Český Blu-ray Hvězdných válek potvrzen!

Vložil st39.6, 25. Květen 2011 - 12:50

Obrázek uživatele st39.6

levá-pravá, to máš jedno. my se tu k dabingu taky stavíme s odporem, ale poslední dobou se ho snažíme tolerovat, zmiňovat v rámci novinek a hlídat si v recenzích alespoň občas jeho kvalitu. tak snad ti tu nebude tak strašněě ;)